Tänkte skriva av mig lite, det var ju trots allt ett tag sedan sist.
Garagetaket är så gott som renoverat, det är råspontning och takpappning kvar, och lite plåtarbete. Helrenovering med en ekonomi som min är inte riktigt möjligt, därför är taket prio. Hur som helst, för ett tag sedan tillverkade jag 2st diffusors, varav en var tänkt att ha på det andra projektet, den såkallade campingvagnen, men eftersom planer ändrats och campingvagnen är avvecklad och inte längre i min ägo så har den andra diffusorn gjorts om lite, höjden är kortad med ca 65mm, de medförde att vissa bitar var tvugna att flyttas framåt för att få rätt hålbild som den nuvarande. Den nya diffusorn är med andra ord färdig och även en skvätt industrifärg är på plats, även gälarna fram är lackade, detta är gjort på jobbet. Valet av färg blev som tänkt, en svart kulör, påminner ganska mycket om halvblank svart, fast denna är lite djupare i tonen. Förhoppningsvis så kan jag snart påbörja bilen igen, det är inte mycket kvar innan jag börjar spackla upp den någorlunda och förmodligen svänger jag förbi och skvätter lite mer färg på jobbet, blir isåfall en primer, röd sådan. Vi får se! Det är ju bara för att ha den i någon kulör och inte en hel drös olika kulörer. 😅
En liten bonusbild, dock på garaget 😅
Och givetvis, här är de lackade detaljerna, tyvärr enda bilden jag har.