Nissan S13 går på 3 cyl, CA18DET

NiclasFranK
12 juni 2022 · 5 Inlägg

Hej!
Har något lurt fel på min S13, den går bara för 3 för stunden.
Har gatmappat den i omgånger, och nu senaste gången när den skulle mappas för sista gången inför besiktning så började den gå på 3 utan anledning, inte under någon belastning eller någonting, och nu står det lite still med ideer vad det kan vara.

Link G4+ sprut, 444 spridare, större turbo, ny kina BTR, värre bränslepump osv, lite småtrimmad.
Den har rätt bränsletryck, ström fram till kontakten, spridaren tickar på, men den går bara på 3.
Den har bra komp osv, det är alltså något ''enkelt skitfel''.

Tänkte mest kika om någon här har varit med om något liknande och vet vad det skulle kunna vara..

Spridaren är hel och funkar, har provat med flertalet olika och testat att byta ordning på dom, samma sak med tändspolar.
Ström fram till spridare får den ju också, ja vi har provat massor och det bara snurrar i skallen, ni får gärna komma med förslag och spekulationer vad det skulle kunna vara.
Har googlat massor och provat det som sagts tidigare, men givetvis kan jag ju missat något uppenbart eller så ändå.

Hade velat haft igång bilen för längesen, har redan lagt för mycket tid för att rädda denna skithög! big_smile

Tacksam för svar och disskutioner, ni får mer än gärna ställa frågor!

simlar
12 juni 2022 · 5 524 Inlägg

Aktiverar sprutet den tändspolen som motorn inte går på?
Tänkte så tändutgången inte gett upp.

Senast redigerat av simlar (12 juni 2022)

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
NiclasFranK
12 juni 2022 · 5 Inlägg

simlar skrev:
Aktiverar sprutet den tändspolen som motorn inte går på?
Tänkte så tändutgången inte gett upp.

Ja alltså nu mappar jag ju inte själv och har låg kunskap om det där, men han sa att han kunde ju se att allt gick som det ska enligt datorn, fast han fick tvångsstarta nånting, då var det bra enligt datorn, men bilen gick ändå på 3.
Kommer inte ihåg vad det var riktigt, som sagt, ingen bra kunskap.

Han som mappar bilen åt mig hjälper mig även med allting på bilen, så han försöker även fundera ut vad det kan vara för tok.

Lite svårt att förklara😅

Jesper328
12 juni 2022 · 2 366 Inlägg

Nu har ni antagligen redan tänkt på det här, men har ni kollat tändstiftena?
Brukar gå åt ett gäng när man mappar.

Hade själv ett stift som sprack efter att vakuumslangen till btr hoppade av under en fullgasrepa. 😁

Up the RA
NiclasFranK
12 juni 2022 · 5 Inlägg

Jesper328 skrev:
Nu har ni antagligen redan tänkt på det här, men har ni kollat tändstiftena?
Brukar gå åt ett gäng när man mappar.

Hade själv ett stift som sprack efter att vakuumslangen till btr hoppade av under en fullgasrepa. 😁

Ja dom är bytt😬 har även testat olika och bytt plats🤔

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang