Sidospegel.

Addeman97
14 juni 2022 · 19 Inlägg

Tjena, märkte precis att min högra sidospegel ej funkar att justera via ”elknappen”. Vänster funkar kanon, men höger reagerar som sagt inte.
Någon som vet ett humm på vad de skulle kunna kosta att fixa detta och om det är värt att fixa? Med vänlig hälsning.

Skitungen
14 juni 2022 · 199 Inlägg

Vad är det för någon bil?

Addeman97
14 juni 2022 · 19 Inlägg

Skitungen skrev:
Vad är det för någon bil?

V50 2006

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 juni 2022 · 14 042 Inlägg

Addeman97 skrev:
Tjena, märkte precis att min högra sidospegel ej funkar att justera via ”elknappen”. Vänster funkar kanon, men höger reagerar som sagt inte.
Någon som vet ett humm på vad de skulle kunna kosta att fixa detta och om det är värt att fixa? Med vänlig hälsning.

Åk till en bilverkstad och fråga. Eller ring till en bilverkstad och fråga.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
torsen
15 juni 2022 · 7 234 Inlägg

Kolla om det är kabelbrott mellan dörr och kaross.

Mossan1
17 juni 2022 · 2 805 Inlägg

Jag tror inte riktigt på kabelbrott mellan dörr o karross såvida Elhissen ännu fungerar.
Jag är relativt säker på att signalen från reglerknappen går via CAN från DDM i förardörren till PDM i passagerardörren.

Spegeln kan sitta fast,  elmotorproblem eller, kabelproblem mellan PDM och backspegel.

Funkar inte elhissen heller, kan det absolut vara kabelbrott mellan dörr o karross.

zemet
17 juni 2022 · 4 037 Inlägg

Jag hade en Mazda BT50 som stått mycket still innan jag fick den och elspegelreglagen var i princip oanvända.

Då hade det blivit någon oxid på kontakterna.

Jag satt och tryckte på knappen upp och ner hela tiden när jag körde och efter 30-40 min så fungerade det perfekt igen.

Har du tur kan det vara liknande problem och bara börja trycka på knapparna. Kan ju vara "spegelväljarknappen" som bråkar.


Ren gissning från min sida är runt 1000 kr för felsökning och sedan mellan 1000 och 5000 kr att få det fixat.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang