B230, Tenaci svänghjul , organisk lamell och 765 tryckplatta

Jeebz
7 maj 2022 · 540 Inlägg

Tjo

Har monterat Tenaci svänghjul , Tenaci organisk 240mm lamell samt en 765 tryckplatta på min rödblockare som sitter ihop med en m90 låda.

Jag har läst en del att det ska vara svårt att få 765 tryckplattan att koppla ur och att folk då förlängt pinnen till slavcylindern och lagt brickor bakom kulan till kopplingsarmen m.m. Så jag monterade 4st brickor och hängde upp lådan men tycker att urtrampningslagret ligger emot solfjädrarna hela tiden. Ska det vara så?. Så jag tog ner lådan och tog bort två brickor och lyfte upp lådan igen men fortfarande samma sak. Urtrampningslagret är ett standard Skf till M90.

Jag tog ner lådan igen och tog bort alla brickor och satte tillbaka kulan till kopplingsarmen som det va från början. Då har jag iaf litet spel mellan solfjädrar och urtrampningslager. Men med slavcylindern monterad så trycker ju pinnen fram kopplingsarmen så urtrampningslagret ligger emot hela tiden ändå.

Kan inte koppla ur för pedalen bottnar innan det kopplar ur. Första biten är pedalen mjuk sen lagomt till den börjar trycka på tryckplattan är pedalen i botten. Kör med stålomspunnenslang till slavcylindern och det är luftat ordentligt och slavcylindern rör sig av minsta lilla rörelse från kopplingspedalen.

Så jag blir kluven på detta ska jag plocka ner lådan igen och sätta tillbaka brickor bakom kulan till kopplingsarmen och riskera att urtrampningslagret snurrar med hela tiden vilket det ändå verkar göra. Eller ska jag bara förlänga pinnen?. Förlänger man pinnen blir väl vinkeln fel på kopplingsarmen istället när man kopplar ur.

Mvh, Jens som inte fattar sig på kopplingar

Senast redigerat av Jeebz (7 maj 2022)

brroberg
31 juli 2022 · 3 Inlägg

Fått fram någon info? Har exakt samma problem med min 765 å m90
Tacksam för svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang