CNG/biogas (bifuel) konvertering

sejo_jose
2 augusti 2022 · 13 Inlägg

Hej alla experter, någon som har tips hur man ska konvertera bensin bil till biogas ? Några konkreta tips på vart man kan göra det för en "billig" slant alt. köpa gör det själv kit ? I mitt fall Nissan micra -89 K10 med förgasare, tack för tips

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 augusti 2022 · 17 473 Inlägg

sejo_jose skrev:
Hej alla experter, någon som har tips hur man ska konvertera bensin bil till biogas ? Några konkreta tips på vart man kan göra det för en "billig" slant alt. köpa gör det själv kit ? I mitt fall Nissan micra -89 K10 med förgasare, tack för tips

Glöm det. Jag har lite och göra med CNG-konverteringar på nya bilar även om jag inte skruvar med det just nu.

Trycket i delar av systemet är 200 bar. Bilen ska regbes. Det går inte då alla intyg ska finnas att systemet är testat och godkänt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 augusti 2022 · 13 742 Inlägg

Hybrid_ skrev:

sejo_jose skrev:
Hej alla experter, någon som har tips hur man ska konvertera bensin bil till biogas ? Några konkreta tips på vart man kan göra det för en "billig" slant alt. köpa gör det själv kit ? I mitt fall Nissan micra -89 K10 med förgasare, tack för tips

Glöm det. Jag har lite och göra med CNG-konverteringar på nya bilar även om jag inte skruvar med det just nu.

Trycket i delar av systemet är 200 bar. Bilen ska regbes. Det går inte då alla intyg ska finnas att systemet är testat och godkänt.

när man googlar verkar man hitta en hel del företag som faktist gör sånna konverteringar  så helt omöjligt kan det inte vara.. men kanske inget man gör själv...  verkar landa på 50k ungefär vad jag lite snabbt hittade

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang