Trimma A traktor ECU

Audiaudi1
19 september 2022 · 2 Inlägg

Tja, har en Audi a4 2009 a traktor som är ECU spärrad. Jag kan trimma den genom att dra ABS säkringen så den går i runt 110 på 6ans växel. Men den spärrar fortfarande på 2500 varv och jag måste pumpa på kopplingen för att komma upp i hastighet, annars går den på ca 1200 varv om jag håller fullgas oavsett växel. Undrar om nån har en lösning på detta och hur jag får den att gå som en vanlig bil så det går fortare och jag slipper pumpa på kopplingen. Tack på förhand.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 september 2022 · 13 734 Inlägg

Audiaudi1 skrev:
Tja, har en Audi a4 2009 a traktor som är ECU spärrad. Jag kan trimma den genom att dra ABS säkringen så den går i runt 110 på 6ans växel. Men den spärrar fortfarande på 2500 varv och jag måste pumpa på kopplingen för att komma upp i hastighet, annars går den på ca 1200 varv om jag håller fullgas oavsett växel. Undrar om nån har en lösning på detta och hur jag får den att gå som en vanlig bil så det går fortare och jag slipper pumpa på kopplingen. Tack på förhand.

Det är jätte enkelt..    du köper en vanlig bil istället..   finns ingen på Garaget som kommer hjälpa dig med någon lösning.  för det är så obota dumnt att köra för fort med din a-traktor liknande bil för det är just nu vad det handlar om..   kommer bara skapa problem för dig i all framtid när polisen tar dig  och om dina föräldrar står på bilen så blir även deras körkort indraget och dom hamnar i brottsregistret... och då kommer dom bli skitglada på dig eller?

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Audiaudi1
19 september 2022 · 2 Inlägg

Growe skrev:

Audiaudi1 skrev:
Tja, har en Audi a4 2009 a traktor som är ECU spärrad. Jag kan trimma den genom att dra ABS säkringen så den går i runt 110 på 6ans växel. Men den spärrar fortfarande på 2500 varv och jag måste pumpa på kopplingen för att komma upp i hastighet, annars går den på ca 1200 varv om jag håller fullgas oavsett växel. Undrar om nån har en lösning på detta och hur jag får den att gå som en vanlig bil så det går fortare och jag slipper pumpa på kopplingen. Tack på förhand.

Det är jätte enkelt..    du köper en vanlig bil istället..   finns ingen på Garaget som kommer hjälpa dig med någon lösning.  för det är så obota dumnt att köra för fort med din a-traktor liknande bil för det är just nu vad det handlar om..   kommer bara skapa problem för dig i all framtid när polisen tar dig  och om dina föräldrar står på bilen så blir även deras körkort indraget och dom hamnar i brottsregistret... och då kommer dom bli skitglada på dig eller?

Ja de tycker de är fränt😁

zzr94092
19 september 2022 · 4 385 Inlägg

Idiot...

torsen
20 september 2022 · 7 233 Inlägg

Genom att ställa en sådan fråga på ett seriöst bilforum visar du att dina intellektuella resurser inte räcker till ett moppekort.
Köp i stället en moped klass 2 och utsätt inte dina medtrafikanter för din framfart på allmänna vägar.
Tänk på dina föräldrar!
Det är dom som riskerar att mista sina körkort med den nya lagstiftningen.

Lucif3r
20 september 2022 · 2 208 Inlägg

Vi bilentusiaster har det nog jobbigt i sverige som det är, det sista vi vill är att lagar och bestämmelser blir ännu strängare pga. snorungar som inte hör hemma bakom ratten förstör ännu mer...

Hastighetsbegränsningen för a-traktorer är det den är av en anledning, du saknar den utbildning som krävs för att kunna hantera ett fordon i högre hastigheter.
En a-traktor är ingen leksak, i fel händer(t ex dina) är det ett dödligt vapen.

Det är nog dags att istället för att utsätta andra för livsfara i onödan att du tar och börjar växa upp istället. Annars håll dig till en 3-hjuling(och inte en motordriven variant).

Low
20 september 2022 · 3 306 Inlägg

Hej! Jag har några tips.

Ta dina bil nycklar och ge till dina föräldrar och säg att din bil går alldeles för sakta och du inte är mogen nog att följa regler och du väntar tills du fyller 18 år istället.

trubbelturbo
20 september 2022 · 1 458 Inlägg

Varför hålla på och krångla med en traktor om du vill köra snabbare än 30? Brottsrubriceringen är olovlig körning i vilket fall så varför inte bara skaffa en riktig bil istället?

Fråga dig själv om du tycker det är värt att få åka buss och cykel som 18-åring när dina vänner får köra bil, samt att dina föräldrar blir av med sina körkort med allt vad det innebär bara för att du vill åka fort med din traktor och inte klarar av att vänta i ett par år till?

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Mack Forum- och sitemoderator
20 september 2022 · 26 136 Inlägg

Jag tror det mesta är sagt som behöver sägas.

Tråd låst!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang