Varför bränner jag alla slutsteg på ena kanalen

doggeman
26 september 2022 · 2 Inlägg

Har nyligen införskaffat mig en saab 93 och har plockat i lite ljud  bestående av en Edge EDBPROBOX-E9 och en gammal bas. har dragit 25mm strömkabel från batteri med 70amp säkring och jordat 25mm kabel i bulten bältet sitter i plockat remote från en säkring i  bak med säkring mellan slutsteg och säkring.
Tar ljudsignal från orginal förstärkaren under förarstolen och omvandlar till lågnivå med biltemas hög till lågnivåomvandlare

Nu till problemet första slutsteget var ett magnat rx44 4x125 watt på 4 ohm stabilt till 2 ohm efter någon vecka slutade det spela på ena kanalen till raggarplankan men basen som var bryggad gick att spela utan problem plankan funkade på båda sidorna om man tog utgångarna som baslådan drivs av.

Sen stoppade jag i ett MDS ac-2 2 kanalssteg hittar ingen info på det steget förutom att det står 2ohm stable på det, och ett GAS Alpha 60.2. jag använde MDS steget till raggarplankan och GAS steget till basen det fungerade också ca 1 vecka.
Sen slutade MDS steget spela på ena kanalen.

GAS steget har inte kunnat spela på båda kanalerna under hela min ägo, så jag har bryggat det och använt som bas slutsteg.

Så min fråga lyder varför bränner jag slutstegen och hur ska jag lösa detta

kan även inflika att MDS steget användes i 2 år utan problem i förra bilen

Väldigt tacksam om det finns någon med tips och förslag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang