2929
Sök

Peugeot 308 SW läcker olja och kylarvätska

3 Inlägg
10 oktober 2022
Trådstartare
Hej!
Har en Peugeot 308 SW från 2010, den har gått ca 19 000 mil. Nu lyser motorlampan på den plus att den läcker olja (har fyllt på, men oljelampan lyser fortfarande). Den läcker också kylarvätska, dvs när jag fyller på så verkar det rinna rakt igenom. Jag har haft den inne på verkstaden som lagade läckan av kylarvätskan, vet inte vad de gjorde dock. De hittade däremot inget oljeläckage..
Min fråga är nu: Är det värt att lämna in den igen eller är det dags att skrota/sälja??

Forummoderator
26 471 Inlägg
10 oktober 2022
Fick du ingen arbetsorder eller ett kvitto efter att verkstaden hade ordnat oljeläckaget?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 216 Inlägg
10 oktober 2022
Skrota ?  Sälj den på blocket

wink

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

3 Inlägg
12 oktober 2022
Trådstartare
Mack skrev:
Fick du ingen arbetsorder eller ett kvitto efter att verkstaden hade ordnat oljeläckaget?

Nja, det enda jag har är att de bytt vattenpump och bakre kylrör, men det var ju läckaget av kylarvätska. Oljeläckage hittade de aldrig

Forummoderator
26 471 Inlägg
12 oktober 2022
Jigglypuff skrev:
Mack skrev:

Nja, det enda jag har är att de bytt vattenpump och bakre kylrör, men det var ju läckaget av kylarvätska. Oljeläckage hittade de aldrig

Hur artar sig oljeläckaget?
Försvinner det mycket olja eller hittar du fläckar på backen under bilen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 Inlägg
12 oktober 2022
Trådstartare
Mack skrev:
Jigglypuff skrev:
Mack skrev:

Hur artar sig oljeläckaget?
Försvinner det mycket olja eller hittar du fläckar på backen under bilen?

Det är fläckar under bilen plus att den larmar för låg oljenivå. Kollar jag på stickan så ser det ut som det finns olja.

Sök