Ford Focus -04 problem med fjärrlås och baklucka

_Hjalmar_
25 december 2022 · 140 Inlägg

Hej! Någon som vet var felet kan ligga när fjärrkontrollen till centrallåset inte fungerar. Batterierna är bytta utan resultat. Bakluckan öppnas även den elektriskt med fjärrkontroll eller på knapp på instrumentbrädan i bilen. Ingendera fungerar och verkar ha slutat i samma skede.
Ingen säkring som gått vad jag kan se. Centrallås fungerar med nyckel.
Någon som haft samma fel?

xXSammy
26 december 2022 · 6 569 Inlägg

Vrid tändning till på/av ca 5-8 gånger (Antal gånger med tändning på) med 1 sekund mellan varje steg. Så ska det pipa ifrån kombiinstrumentet, håll in lås upp knappen på fjärren så ska den pipa igen

Då är fjärrkontrollen programmerad

De/Dem
_Hjalmar_
26 december 2022 · 140 Inlägg

xXSammy skrev:
Vrid tändning till på/av ca 5-8 gånger (Antal gånger med tändning på) med 1 sekund mellan varje steg. Så ska det pipa ifrån kombiinstrumentet, håll in lås upp knappen på fjärren så ska den pipa igen

Då är fjärrkontrollen programmerad

Jag provade detta. Knappen inne på instrumentbrädan verkar fungera igen. Men fjärrkontrollen verkar helt död.
Jag hör ett pip men det verkar komma varje gång jag vrider på tändningen. Är det rätt ljud? Det direkt efter 1 gång. Händer inget när jag provar på fjärrkontrollen.

xXSammy
26 december 2022 · 6 569 Inlägg

De piper en gång om det är kallt ute vid första vridningen, men det är samma ljud den ska ge ifrån efter tändningen vridits på flera gånger

Se till att dörrarna är stängda och tändningen är av vid programmeringsförsök

De/Dem
_Hjalmar_
26 december 2022 · 140 Inlägg

xXSammy skrev:
De piper en gång om det är kallt ute vid första vridningen, men det är samma ljud den ska ge ifrån efter tändningen vridits på flera gånger

Se till att dörrarna är stängda och tändningen är av vid programmeringsförsök

Ok, då får jag prova igen. Hade förstås ena dörren öppen.
Så från helt av till tändning på till helt av, vänta 1sec x5-8 gånger?

_Hjalmar_
29 december 2022 · 140 Inlägg

_Hjalmar_ skrev:

xXSammy skrev:
De piper en gång om det är kallt ute vid första vridningen, men det är samma ljud den ska ge ifrån efter tändningen vridits på flera gånger

Se till att dörrarna är stängda och tändningen är av vid programmeringsförsök

Ok, då får jag prova igen. Hade förstås ena dörren öppen.
Så från helt av till tändning på till helt av, vänta 1sec x5-8 gånger?

Jag provade igen och fick bilen att pipa efter 4 vridningar. Men jag får inget liv från fjärrkontrollen. Kan det va fjärrkontrollen som gått slut?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang