Basar och högtalare slutade spela

Tatrik
3 maj 2023 · 25 Inlägg

Spelade lite musik på kanske 50% volym. Sedan från ingenstans så stängdes bara mina högtalare och basar av. Jag har en knapp som sätter på högtalarna, högtalarna spelar som om den vore avstäng. Är det knappen det är fel på eller? Känns skummt att basarna och högtalarna stängdes av eftersom det är 2 olika slutsteg

Volvo V70N "EPA V70N" (2008)
MammDiin
4 maj 2023 · 2 019 Inlägg

Först är väl att kolla om slutstegen är igång.

Om de inte är det så är det väl troligen problem med remoten (vilket jag antar knappen du har bryter?) eller så har du problem med strömmatningen till slutstegen.

Tatrik
4 maj 2023 · 25 Inlägg

MammDiin skrev:
Först är väl att kolla om slutstegen är igång.

Om de inte är det så är det väl troligen problem med remoten (vilket jag antar knappen du har bryter?) eller så har du problem med strömmatningen till slutstegen.

Hur ser jag ifall mina slusteg är igång, förra ägaren som kopplade elen, jag har ingen aning och jag hatar att arbeta med el

Volvo V70N "EPA V70N" (2008)
Tatrik
4 maj 2023 · 25 Inlägg

MammDiin skrev:
Först är väl att kolla om slutstegen är igång.

Om de inte är det så är det väl troligen problem med remoten (vilket jag antar knappen du har bryter?) eller så har du problem med strömmatningen till slutstegen.

Kollade nu och mina slutsteg är avstänga

Volvo V70N "EPA V70N" (2008)
MammDiin
5 maj 2023 · 2 019 Inlägg

Först är att mäta så du har 12 volt vid steget på plus och minus. Efter det mäter du om du har spänning på remote på slutstegen när stereon är på. Eller tar en liten kabelstump och kopplar ihop plus och remote på slutsteget och se om det kommer igång. Går det igång med kabelstumpen mellan så har du problem med remoten från stereon eller var de tagit +12 volt ifrån.

Janneutanb
6 maj 2023 · 7 271 Inlägg

Hatar du el och vet inte hur det är draget är det nog säkrast att åka förbi en ljudbutik och låta dom göra det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang