ABS problem

Lucask
17 maj 2023 · 25 Inlägg

Tja!

Har en Volvo 740 1992a som jag hållit på o felsöker ABS problem. Jag har kollat och mätt givare så dom ger rätt motstånd och de gör dom. Samt så är kransarna nybytta. Har kollat alla reläer så dom klickar vilket dom gör samt kollat så alla säkringar är hela. Vad mer kan jag kolla? Lampan lyser fortfarande kan de vara huvudenheten som gett upp?

Tacksam för svar
Mvh Lucas

Xebers76
17 maj 2023 · 2 278 Inlägg

Har du inte kollat felkod?

Lucask
18 maj 2023 · 25 Inlägg

Xebers76 skrev:
Har du inte kollat felkod?

Har ej gjort de då jag kollade dom sakerna jag visste kunde va fel men kan testa göra de har läst på olika trådar att den inte säger vilken specifik del är fel men skadar ju inte o testa

Lucask
18 maj 2023 · 25 Inlägg

Xebers76 skrev:
Har du inte kollat felkod?

Har läst av dom nu men den ger inga utslag alls

jaka54
18 maj 2023 · 5 752 Inlägg

Och du har kollat med en "proffsläsare"? En sån som t.ex Rayman ray använder i sina videos på You tube (Snap-on givare).
I mitt fall när jag fick upp "ABS" på instrumentet på min Audi TT så åkte jag till en bilmeck som läste av med felkodsgivare och han fick upp: "fel på höger givare fram".
Köpte ny Bosch givare på eBay och bytte och se...allt funkade igen!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 maj 2023 · 17 502 Inlägg

jaka54 skrev:
Och du har kollat med en "proffsläsare"? En sån som t.ex Rayman ray använder i sina videos på You tube (Snap-on givare).
I mitt fall när jag fick upp "ABS" på instrumentet på min Audi TT så åkte jag till en bilmeck som läste av med felkodsgivare och han fick upp: "fel på höger givare fram".
Köpte ny Bosch givare på eBay och bytte och se...allt funkade igen!

740 -92. Inte riktigt lika givmild med felkoder som en nyare bil.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Steff240
18 maj 2023 · 1 023 Inlägg

jaka54 skrev:
Och du har kollat med en "proffsläsare"? En sån som t.ex Rayman ray använder i sina videos på You tube (Snap-on givare).
I mitt fall när jag fick upp "ABS" på instrumentet på min Audi TT så åkte jag till en bilmeck som läste av med felkodsgivare och han fick upp: "fel på höger givare fram".
Köpte ny Bosch givare på eBay och bytte och se...allt funkade igen!

Hittar du nånstans att koppla in en felkodsläsare i 740 är du inte dålig wink Man får vackert hålla till godo med den magra information bilens egna felkodsdosa erbjuder tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang