Behöver hjälp med slutsteg

Viktor_Nordmark
26 maj 2023 · 4 Inlägg

Jag har ett edge 350.2 slutsteg som driver mina fyra 8tums middar och jag är ganska besviken på volymen och skulle säga att det underpresterar ganska mycket enligt mina förväntningar

Min kompis har ett swat revolution 100.2 som ger 150rms i 2ohm på fyra liknade middar vilket spelar betydligt mycket högre än mina trots att det enligt papper ska få mindre än hälften av ström styrkan som mina får

Jag har provat att koppla hans högtalare på mitt steg och kom då fram till att det inte var själva högtalarna som gjorde skillnaden utan det spelade precis likadant som med mina middar

Så då undrar jag om det är någon som kan hjälpa mig att förstå om det är steget som är såpass dåligt även fast det står att det ska kunna skicka ut 350 w/rms i 2ohm till mina middar (alltså 175wrms styck), om det är steget som helt enkelt är så pass dåligt för jag hade gärna velat ha ut lite mer än hur det presterar nu och undra då om det är något jag kan göra åt det eller om jag måste byta slutsteget. Och jag är ganska säker på att allt är rätt kopplat och inställt men kom gärna med förslag på fel som jag kan ha gjort

Tack för svar

Senast redigerat av Viktor_Nordmark (26 maj 2023)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang