Drivknutsbyte

Fartdemonen87
3 juni 2023 · 18 Inlägg

Tja!
Har en fundering, håller på att byta den inre drivknuten och har fått lös den men här kommer nu min fundering: det visar sig att den nya drivknuten inte är riktigt lika stor som den gamla (den nya är 8 mm mindre) så det jag undrar över är om man måste beställa en ny eller om det går att sätta dit den nya ändå?

Det är en VW Golf MK2 från 1990.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 juni 2023 · 14 039 Inlägg

Fartdemonen87 skrev:
Tja!
Har en fundering, håller på att byta den inre drivknuten och har fått lös den men här kommer nu min fundering: det visar sig att den nya drivknuten inte är riktigt lika stor som den gamla (den nya är 8 mm mindre) så det jag undrar över är om man måste beställa en ny eller om det går att sätta dit den nya ändå?

Det är en VW Golf MK2 från 1990.

På vilket sätt är den mindre?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Fartdemonen87
3 juni 2023 · 18 Inlägg

Vettemannen skrev:

Fartdemonen87 skrev:
Tja!
Har en fundering, håller på att byta den inre drivknuten och har fått lös den men här kommer nu min fundering: det visar sig att den nya drivknuten inte är riktigt lika stor som den gamla (den nya är 8 mm mindre) så det jag undrar över är om man måste beställa en ny eller om det går att sätta dit den nya ändå?

Det är en VW Golf MK2 från 1990.

På vilket sätt är den mindre?

/Benny

Det är diametern som är mindre

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 juni 2023 · 14 039 Inlägg

Fartdemonen87 skrev:

Vettemannen skrev:

Fartdemonen87 skrev:
Tja!
Har en fundering, håller på att byta den inre drivknuten och har fått lös den men här kommer nu min fundering: det visar sig att den nya drivknuten inte är riktigt lika stor som den gamla (den nya är 8 mm mindre) så det jag undrar över är om man måste beställa en ny eller om det går att sätta dit den nya ändå?

Det är en VW Golf MK2 från 1990.

På vilket sätt är den mindre?

/Benny

Det är diametern som är mindre

På vilket sätt då, vad är det som är mindre? Själva axeln eller axelinfästningen?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Fartdemonen87
3 juni 2023 · 18 Inlägg

Vettemannen skrev:

Fartdemonen87 skrev:

Vettemannen skrev:

På vilket sätt är den mindre?

/Benny

Det är diametern som är mindre

På vilket sätt då, vad är det som är mindre? Själva axeln eller axelinfästningen?

/Benny

Själva drivknuten, tjockleken är lika som den gamla men själva knuten är mindre som sagt

Mossan1
4 juni 2023 · 2 796 Inlägg

Golf 2orna hade väl en inre knut skruvad mot en medbringare utanför lådan har jag för mig.
Stämmer den skruvcirkeln verkligen om diam skiljer hela 8mm?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang