2890
Sök

Tips på svenskägd (hand)biltvätt i centrala Stockholm eller närförort?

620 Inlägg
11 juli 2023
Trådstartare
Någon som kan tipsa om en (hand)biltvätt i centrala Stockholm eller närförort som drivs/ägs av en "infödd/etnisk" svensk? Jag är så trött på att tjafsa med folk som inte förstår svensk samtals- och förhandlingskultur, tidpassning, avtal osv.

227 Inlägg
11 juli 2023
Sluta gå till ställen som erbjuder in- och utvändigt för 99-299:- så slipper du nog sånt där ska du se.

620 Inlägg
11 juli 2023
Trådstartare
Svenska_bil skrev:
Sluta gå till ställen som erbjuder in- och utvändigt för 99-299:- så slipper du nog sånt där ska du se.

Jag hittar ju inte dyrare!

Ubåtsingenjör
7 357 Inlägg
11 juli 2023
d-b skrev:
Svenska_bil skrev:

Ett seriöst rekondföretag borde kunna erbjuda en tvätt. Gå till något ditech ställe eller liknande. Valfri märkesverkstad borde också kunna erbjuda en rekond/tvätt

563 Inlägg
11 juli 2023

Tvätten i Täby garaget gör ett kanonjobb, jag har alltid blivit supernöjd, så rent och fint skulle jag aldrig klara själv
Billigt, knappast men jag tycker det är värt det, en gång på tidiga våren, en gång på tidiga hösten

6 424 Inlägg
11 juli 2023
??? Handlar det inte om en vanlig biltvätt där man tvättar sin bil själv?! -Eller har jag missförstått vad skribenten menar med "handbiltvätt"!

Ubåtsingenjör
7 357 Inlägg
11 juli 2023
jaka54 skrev:
??? Handlar det inte om en vanlig biltvätt där man tvättar sin bil själv?! -Eller har jag missförstått vad skribenten menar med "handbiltvätt"!

Ja du har nog missförstått, han eftersöker servicen där någon tvättar hans bil. Inte en gör det själv tvätt

620 Inlägg
12 juli 2023
Trådstartare
krambriw skrev:

Tvätten i Täby garaget gör ett kanonjobb, jag har alltid blivit supernöjd, så rent och fint skulle jag aldrig klara själv
Billigt, knappast men jag tycker det är värt det, en gång på tidiga våren, en gång på tidiga hösten

Vad heter den då?

563 Inlägg
12 juli 2023
Finns bara en där i stora garaget, både jag, hustrun och dottern har alltid blivit väldigt nöjda när vi lämnat in våra bilar där, känns som ny och fräsch. Har nog haft min där 4-5 gånger. Man kan passa på att handla eller käka lunch medans dom gör jobbet. Vi brukar ta A4 alternativet, har aldrig tagit något rekondpaket, det har aldrig behövts

https://www.bokadirekt.se/places/carpro … an-3-10679

7 639 Inlägg
12 juli 2023
I Södertälje finns/fanns en handtvätt ägd av 2 svenska killar.
Den ligger/låg bakom Volvo Lastbilar i Ekensbergsområdet.
Utnyttjade jag regelbundet nästan varje vecka i flera års tid.
Ingen högtryckstvätt men automatisk sköljning medelst en "tunnel" efter handtvätten.
Jag köpte häfte med 10 tvättar och fick rabatt härigenom.
De torkade rent alla dörröppningar och dörrar men skinnade inte - annat än mot tillägg.
Har/hade tidsbokning så man slapp vänta.

Sök