3141
Sök

Peugot 206 - 04 startar ej, har gnista och bränsle fram till spridarna

2 Inlägg
23 augusti 2023
Trådstartare
Hej! Har en peugot 206 från 04 som vägrar att starta, den hostar till med startgas men inte mer än så. Har kollat så där e bränsletryck fram till spridarna. Kan alla 4 spridarna gått sönder samtidigt? Eller är det Ecu som kan vara kass? Blir inte alls klok på detta.

Tacksam för all hjälp man kan få 😁

3 060 Inlägg
23 augusti 2023
Startspärr?
Kollat så att du har fullgod gnista på samtliga stift?

Att samtliga spridare ger sig samtidigt är ju ungefär en på miljonen, men att en säkring eller två ryker till följd av t.ex kortslutning är ju inte helt omöjligt.

2 Inlägg
23 augusti 2023
Trådstartare
Har provat båda nycklarna o ingen funkar, men om det är startspärr borde den hosta igång på startgas då?

Trodde först att det va tändkassetten som va kass, så har bytt den o vad jag kan se så är det bra gnista på alla stiften.

Vill även tillägga att bilen gick hur fint som helst i söndags kväll men vägrade sen att starta på måndag morgon.

Har kollat alla säkringar o dom är hela, men när jag mäter på 30 säkringen till spridarna får jag bara 3,5 volt, samma när jag mäter på spridarna.

om nu "datorn" är kass känns det som att jag inte borde få någon ström dit alls, eller jag är kanske helt ute o cyklar. Är inte så bra på det här med bil elektronik 😂 är mer för äldre bilar 😂

Sök