Äntligen fått allt från lack, färgen gick skjuta av med kamera, på dom gamla slitna dörrsidorna och färgmatchningen är jag supernöjd med! De lades även en semiblank klarlack över så man inte dödar för mkt lyster.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 [https://www.garaget.org/?car=432152/]BYD Atto 3[/url]
Det blir ju helt sjukt snyggt! Kan ju inte annat än att bli lite avis på dina plåtkunskaper, aldrig tidigare tänkt tanken att gå en sådan kurs, men nu... nu blir man sugen. 😅😁
Sommaren närmar sig sitt slut. 57a kombin är kvar å har rullat mkt i sommar trots en del fel å brister, både större och mindre.... men de återkommer ja till sen i höst.
Har precis flyttat till ny gård med större utrymmen så tänkte göra en liten uppdatering om garaget å dess renovering.
Som synes så är de rätt tråkiga väggar därinne vid köp. Även golvet är torrt å slitet, förra ägaren har haft de till sin 21tons grävare och lastbilen så plattan är lite ruff, men så kommer de få va.
Materialet på väggarna är lantbruksplyfa, en riktigt bra skiva som tål syra å allt möjligt men den är ju gräsligt ful. Ska tydligen inte gå att måla enligt en del, men dom behövde en riktigt tvätt iaf så ja skurade alla väggar med avfettning å golvmoppen
Sen är de ju ingen som minns en fegis så efter att ha provmålat på en liten fläck på både slipad yta och icke slipad yta blev de beslutat å köra, färgen satt riktigt bra så de kändes helt lugnt! Ljust blev de
Var så snabb på måla så de hanns inte med å städa ur allt där å då, så de såg lite kaos ut, men när de var målat klart röjdes allt ut så golvet blev fritt igen.
Golvet var ju såklart tvungen få nå färg också så de blev lättskött å trevligare vy.
Köpte lösningsmedel baserad 2 komponent färg. Räknade med att måla 2 varv.
Viss skillnad blev de
Väggarna fick 2varv färg och golvet fick 3 varv efter en massa strul med färgen å dess härdning, mest troligt pga för fuktig luft, färgen verkar känslig för de. Iaf tog de ihop till slut.
När de äntligen härdat åkte verktygsvagnar å skåpar in
Flyttandet av bilar var ett projekt, då inget av projekten är körbara pch buicken var utan bakaxel och stod uppallad så ja fick börja med att montera den och göra några provisoriska rör hylsor istället för fjädrar så den inte skulle va så låg bak. Men kul att få ut den i ljuset igen!
Sen var de impalans tur
Även fått in lite kuriosa ja haft ståendes i förråd i väntan på ett stort garage där allt ryms.
Fick tag i en liten texaco skylt också som ska pryda väggen
Efter några timmars skruvade stod de en 4 pelare på plats! Gick smidigt med motorlyften som hjälpreda
Det blir lite justering av positioner senare, 4 pelaren kommer hamna närmare väggen och saxlyften kommer få flytta till mitten så den blir lätt att köra på, blev för omständligt ha den till vänster då porten är lite förskjuten åt höger så man får ta om flera gånger.