Ingen bas i volvo v70n-04?

Leaa
2 oktober 2023 · 5 Inlägg

hej!

Har ganska nyligen köpt en ny (för mig) v70n, men ljudet iden lämnar en del att önska.. smile undrar om ni har någon idé på vad som kan vara fel.
okej så, det är verkligen ingen bas i bilen alls. det är liksom bara diskant. har 2 högtalare i vardera framdörr, en i varje bakdörr och en i varje d-stolpe längst bak. osäker på om det finns högtalare på dashboarden men gallerna finns där iallafall. smile

Tror att jag ska ha premium sound system, i bilen sitter det en HU-603 head unit och under passagerarstolen sitter PA-200 slutsteg, ingen inbyggd subwoofer.
hade en kompis kolla på den som kan alla advanced settings utantill på HU-stereos, men det gjorde inte ljudet bättre alls, nästan bara värre.
vad jag fattade det som så kan man göra en diagnostic run med stereon och kolla så att slutsteget är okej eller att stereon hittar det, och det gjorde den med.

Jag är verkligen helt värdelös på ljud så jag vet inte alls vad problemet kan vara. har ingen aning. skulle det kunna vara sprängda högtalare som står för basen? hör dock inget missljud eller brus från någon högtalare?

är jättetacksam för idéer eller tips. smile

Volvo V70n (2004)
Brådhis * Voff voff *
3 oktober 2023 · 10 280 Inlägg

Premium Sound har alltid HU803 och PA300 så har du en HU603 och PA200 har du som bäst High Performance, vilket iofs brukar låta helt okej det också.

Spelar verkligen båda högtalarna i framdörrarna? Låter spontant som att dom stora gett upp och endast diskanterna spelar...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Leaa
3 oktober 2023 · 5 Inlägg

Brådhis skrev:
Premium Sound har alltid HU803 och PA300 så har du en HU603 och PA200 har du som bäst High Performance, vilket iofs brukar låta helt okej det också.

Spelar verkligen båda högtalarna i framdörrarna? Låter spontant som att dom stora gett upp och endast diskanterna spelar...

Ja okej, jag som inte kan Volvos ljudpaket riktigt. Visst bara att det inte var det sämsta paketet iallafall. smile
Det låter från de stora högtalarna i dörrarna, ja. Absolut noll bas dock. Antar att det kan vara mids bara då som spelar? För de pyttesmå högtalarna vid dörrhandtaget spelar med. smile

Volvo V70n (2004)
Brådhis * Voff voff *
3 oktober 2023 · 10 280 Inlägg

Skulle helt klart gissa att högtalarna gett upp då. Om du inte vridit ner basen av misstag...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Leaa
3 oktober 2023 · 5 Inlägg

Brådhis skrev:
Skulle helt klart gissa att högtalarna gett upp då. Om du inte vridit ner basen av misstag...

Haha, nej så borta är jag inte.
Men okej, får kolla på bildelsbasen efter “nya”

Volvo V70n (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang