Hej, jag har en Mercedes s210 220cdi -00 där fläkten går på väldigt lågt ”varv” även när bilen är avstängd och nyckeln är ur. Alla lägen fungerar men när man vrider från läge 5 och ner till 3-4 så ”varvar” den upp. Någon som kan ha en idé på vad felet är?
Då kan det mycket väl vara att ett relä hänger sig som Torsen är inne på. Leta fram det/dem och knacka lite på dem för att se om fläkten slutar gå. Har sett flera gånger att reläer kortsluter sig internt, och då är relät draget tills man bryter kretsen själv.
Då kan det mycket väl vara att ett relä hänger sig som Torsen är inne på. Leta fram det/dem och knacka lite på dem för att se om fläkten slutar gå. Har sett flera gånger att reläer kortsluter sig internt, och då är relät draget tills man bryter kretsen själv.
Okej, har du någon aning om vart relät sitter eller är det också själva motståndet?