Mercedes w211 dpf delete

Fabian_07
16 januari · 20 Inlägg

Tjena snabb fråga måste man programmera bort dpf om man tar bort den ifrån avgassystemet. Det är lite oklart då jag fått olika svar av andra

zzr94092
17 januari · 4 392 Inlägg

Hur ska du bes, om du demonterar det? Jag TROR att du måste programmera bort det.

Fabian_07
17 januari · 20 Inlägg

Det är en a traktor så Bess behöver jag inte bry mig om

Jesper328
17 januari · 2 373 Inlägg

Ja, motorstyrdonet mäter tryckskillnaden före och efter filter, men varför ska du plocka bort det på en a-traktor?

Up the RA
passatmaffia
17 januari · 97 Inlägg

Jesper328 skrev:
Ja, motorstyrdonet mäter tryckskillnaden före och efter filter, men varför ska du plocka bort det på en a-traktor?

Eftersom att en a traktor bara får gå 30 km/h så sotar de lätt igen eftersom man inte kan ligga efter e4 å bränna ur
Samt tycker jag att bilarna jag gjort det på drar något mindre

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 januari · 13 746 Inlägg

passatmaffia skrev:

Jesper328 skrev:
Ja, motorstyrdonet mäter tryckskillnaden före och efter filter, men varför ska du plocka bort det på en a-traktor?

Eftersom att en a traktor bara får gå 30 km/h så sotar de lätt igen eftersom man inte kan ligga efter e4 å bränna ur
Samt tycker jag att bilarna jag gjort det på drar något mindre

allt går lättare för motorn så inte jättekonstigt..  samma sak med egr som man bör plugga samtidigt och göra bortprogrameringen av båda.  på en a-traktor är det just nu skitsamma om man har lysande motorlampa men det är ju snack om att det ska bli hårdare även där. 


i övrigt brukar bilarna klara rökgastestet även utan dpf.    men har man slitna spridare så är risken stor att det blir anmärkning på det på vanliga bilar.

sen tar man ALDRIG bort ett partikelfilter utan man tömmer dom kapar dom i en skarv tömmer tigsvetsar igen skarven..  HELT omöjligt at se det visuellt.. 
iallfall på vag bilar  har gjort flera styckna och det blir otäckt bra.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang