Stylingtips - Volvo V40 2013

svasim
21 januari · 2 Inlägg

Tjenare Garaget!
Jag har fått äran att köra en Volvo V40 D3 från 2013 som 18-årsbil och jag funderar nu på hur jag kan göra den unik med lite styling.

Tyvärr finns det inte så många inlägg angående V40, så därför undrar jag om ni har några tips om framförallt styling (men även prestanda) som ni vill dela med er?

Än så länge har jag gjort en de-badge och inväntar sommaren för att göra en chrome delete.
Och om pengarna räcker till så blir det även Einbach sänkningssats (30mm) samt spacers.
Finns det några fräna svarta fälgar som passar V40?

Sedan blir det steg 1 optimering (så jag hinner ikapp D4), vad har ni att rekommendera för trimning då? Polestar eller BSR är de jag kikat på.

Jag är även sugen på ett simpelt ljudbygge, men upplever redan skakande dörrsidor med orginalljudet. Så om någon har ljudisolerat en V40 så är det intressant för mig också.

Tack i förväg för alla svar! Försökte hålla inlägget till bara styling..!

Brådhis * Voff voff *
21 januari · 10 287 Inlägg

Kul, och grattis till en schysst 18-årsbil. smile

Mitt tips är att gå in på tex Vparts och spana runt. (Nej, jag har inget med dom att göra) Även utan att handla nå´t så kan man få en del ideer på vad som finns att göra i stylingväg. smile

Vad det gäller trim så är min favoritfirma Svensk Motoroptimering, men även Polestar är ju nice. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
svasim
21 januari · 2 Inlägg

Brådhis skrev:
Kul, och grattis till en schysst 18-årsbil. smile

Mitt tips är att gå in på tex Vparts och spana runt. (Nej, jag har inget med dom att göra) Även utan att handla nå´t så kan man få en del ideer på vad som finns att göra i stylingväg. smile

Vad det gäller trim så är min favoritfirma Svensk Motoroptimering, men även Polestar är ju nice. smile

Det kan jag ju göra.

Tack för tipset, då kan jag kolla upp det!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang