Opel Insignia 2,0 cdti -2016, Start problem

pejose
16 februari · 1 Inlägg

Hej!

jag har en av ovanstående märke som har både dieselvärmare och motorvärmare, idag har vi -4 ute och jag går ut och försöker starta den utan varken motor eller dieselvärmare men den tänder bara till och jag provar igen och den tänder bara till så här har den hållit på i flera månader.

Det spelar som ingen roll om jag har haft motorvärmaren ikopplad i 5 tim så gör den likadant, men kör jag dieselvärmaren 30min så startar den på en gång.

Det sitter ett helt nytt batteri i den på 90 amp och jag har haft in den för att mäta så den laddar och det gör den, inga felkoder hittar dom heller.

Kan det vara något med glödningen som inte fungerar som det ska, men då borde det väl synas någon form av felkod.

Har någon något tips som jag inte provat redan förutom att sälja bilen.

Mvh/Pejose

Jesper328
16 februari · 2 374 Inlägg

Brukar inte vara några STÖRRE problem att starta en diesel i minusgrader, men vissa motorer är tjurigare än andra.

Glödstift är förbrukningsvara och bör bytas med några års mellanrum för att slippa startproblem.
Man brukar inte få en felkod på dem förrän man får ett internt avbrott eller väldigt högt motstånd.
Du kan prova att slå på tändning > vänta tills glödspiralen slocknar > slå av tändning > upprepa.
Upprepa 2 till 4 gånger och sedan så startar du.
Går sen igång då så är det bara att byta glödstift. smile

Up the RA
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang