Fler som har haft samma problem med Skoda Fabia

Skoda77777
6 december 2023 · 2 Inlägg

Hej,
Skulle idag starta min Skoda Fabia(2019) efter att den hade stått ute i -15 grader under 24 timmar och möttes av problem. Startmotorn lyckades dra igång motorn men den la av direkt efter en sekund och fick konstiga felmeddelande att ESC och däcktrycksmätaren hade slutat fungera. Fick tillslut igång bilen efter ett antal försök genom att ge lite gas och låta motorn varva lite för att komma igång, och då försvann alla fel också gällande ESC osv. Är det några fler som har haft samma problem med Fabian i sådant här klimat eller är kan det vara något konstigt med den?  smile

Goffen Administratör
6 december 2023 · 2 974 Inlägg

Fick du hjälpa den med startkablar eller dyl? Om det är dåligt med kräm kan man få dylika problem med div lampor som tänds..

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Skoda77777
6 december 2023 · 2 Inlägg

Goffen skrev:
Fick du hjälpa den med startkablar eller dyl? Om det är dåligt med kräm kan man få dylika problem med div lampor som tänds..

Nej jag hade ingen hjälp med starten.

Mrguzzi
16 mars · 1 Inlägg

Skoda77777 skrev:
Hej,
Skulle idag starta min Skoda Fabia(2019) efter att den hade stått ute i -15 grader under 24 timmar och möttes av problem. Startmotorn lyckades dra igång motorn men den la av direkt efter en sekund och fick konstiga felmeddelande att ESC och däcktrycksmätaren hade slutat fungera. Fick tillslut igång bilen efter ett antal försök genom att ge lite gas och låta motorn varva lite för att komma igång, och då försvann alla fel också gällande ESC osv. Är det några fler som har haft samma problem med Fabian i sådant här klimat eller är kan det vara något konstigt med den?  smile

Hej
Jag har exakt samma problem med min Fabia 2019, undrar därför om du hitta nån lösning på problemet

Tack på förhand

Håkan

Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 mars · 13 746 Inlägg

Mrguzzi skrev:

Skoda77777 skrev:
Hej,
Skulle idag starta min Skoda Fabia(2019) efter att den hade stått ute i -15 grader under 24 timmar och möttes av problem. Startmotorn lyckades dra igång motorn men den la av direkt efter en sekund och fick konstiga felmeddelande att ESC och däcktrycksmätaren hade slutat fungera. Fick tillslut igång bilen efter ett antal försök genom att ge lite gas och låta motorn varva lite för att komma igång, och då försvann alla fel också gällande ESC osv. Är det några fler som har haft samma problem med Fabian i sådant här klimat eller är kan det vara något konstigt med den?  smile

Hej
Jag har exakt samma problem med min Fabia 2019, undrar därför om du hitta nån lösning på problemet

Tack på förhand

Håkan

när antisladd och allt sånt där tänds så är det nästan uteslutande spänningsproblem helt enkelt tar startmotorn all ström och bilens huvudator stänger ner saker som behöver strömmen minst.. när man tappar laddningen när man kör är just abs airbag och sånna där saker som först slutar fungera..  det sista är att motorn inte längre har ström nog för att fungera.. men det är sista grejen.. 

jag skulle börja med att kolla hur batteriet mår. 

man får så otroligt många fel på moderna bilar när batteriet är dåligt.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang