Backkamera

mackan110
22 maj · 50 Inlägg

Hej
Jag har precis påbörjat leasing av en elbil och den har enbart sensorer men inte någon backkamera så jag funderar på om det finns någon backkamera man kan montera dit som inte orsakar någon permanent skada (borra etc) samt enkel installation där allt är trådlöst och drivs på batteri så man inte behöver koppla in den.

Sett Garmin BC 40, är det något att ha eller har ni tips på någon annan ?

Förstått att jag kommer behöva köpa till en skärm/gps dock

Tack på förhand!

I live for the weekend I live for hard styles I live for hardstyle baby!
Pininfarina406
22 maj · 548 Inlägg

mackan110 skrev:
Hej
Jag har precis påbörjat leasing av en elbil och den har enbart sensorer men inte någon backkamera så jag funderar på om det finns någon backkamera man kan montera dit som inte orsakar någon permanent skada (borra etc) samt enkel installation där allt är trådlöst och drivs på batteri så man inte behöver koppla in den.

Sett Garmin BC 40, är det något att ha eller har ni tips på någon annan ?

Förstått att jag kommer behöva köpa till en skärm/gps dock

Tack på förhand!

Oavsett vilken typ av backkamera du väljer så vill den ju ha signal från backljuset för att starta ,om du inte vill ha den på hela tiden, vilket innebär att du måste igenom bakluckan eller bakdelen på bilen. Den funktionen blir svår att lösa trådlöst.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
panda666
22 maj · 4 261 Inlägg

Det finns att köpa på typ jula/biltema kanske om du googlar lite, finns en typ som man monterar på regplåten där bak och sen har du trådlöst men du måste fortfarande koppla in signal till backväxeln så att den aktiveras när du backar men jag skulle inte pilla för mycket och skada nått för leasingbolaget kommer dra av sen för slitage när din leasing är över.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang