VW Golf 1,6, 1998 - fönsterna öppnas emellanåt när bilen står parkerad

BKj
24 maj · 2 Inlägg

En 2-dörrars där centrallåset pajade för länge sedan. Numera kan jag inte låsa dörrarna ö h t.

Nu öppnas fönsterna på båda dörrarna lite nu och då när bilen står parkerad. Jättejobbigt förstås. 
Airbag-lampan började lysa för en tid sedan och problemet med fönsterna har uppstått efter det att
airbaglampan börjat lysa.
Vad gör jag? Tacksam för svar.

Brådhis * Voff voff *
24 maj · 10 328 Inlägg

Det sitter microbrytare i dörrlåset som gör att du kan köra ner rutorna genom att hålla nyckeln i ändläget ett par sekunder. Högst sannolikt dessa som spökar på något vis.

Hade samma fel på en Golf III -92 jag hade för drygt 20 år sedan. Så fort det regnade så åkte rutorna ner...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
BKj
25 maj · 2 Inlägg

Tack för ditt svar.
Låskolvarna är obrukbara så det går inte att stoppa in nyckeln. Bilen är numera olåst ;(.
Testade att dra ner rutorna några mm när jag parkerat bilen de senaste två dygnen. So far har rutorna hållit sig
lugna. Måhända är det en lösning så länge det inte regnar en masse.

Bmsone Reservdelsnisse
27 maj · 184 Inlägg

BKj skrev:
Tack för ditt svar.
Låskolvarna är obrukbara så det går inte att stoppa in nyckeln. Bilen är numera olåst ;(.
Testade att dra ner rutorna några mm när jag parkerat bilen de senaste två dygnen. So far har rutorna hållit sig
lugna. Måhända är det en lösning så länge det inte regnar en masse.

Det spelar ingen roll om cylindrarna inte kan användas. Felet i låskistorna gör att rutorna åker ner ändå. En chef jag hade råkade ut för det i fjällen. Kom ut till en A6:a med rutorna nere och bilen full med snö invändigt.

SOm föregående sa, blir fel i en microbrytare som gör att den kör ner rutorna. Bara byta låskistor tyvärr... Vanligt på VAG

Volvo V70II D3 "Momentum" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang