En rörkoppling, gärna lite längre än den gamla, räcker om rören i sig är strukturellt i bra skick fortfarande. Slipa bort all lös rost på rören efter att du tagit bort den gamla kopplingen, och täta gärna den nya kopplingen med Gun Gum eller liknande.
Tack för alla svar! Nu gäller det bara att få bort de gamla klämmorna...lite rostiga och har ännu inte fått tag på en hylsa som är djup nog (skruven slår i botten på min innan den når muttern). Vilket rostlösningsmedel är bäst tycker ni?
Jag skulle bara ta en vinkelslip och slipa bort delarna. Att tro att det ska gå att lossa skruvarna och de fastrostade delarna är nog att önska för mycket.
Jag gjorde exakt en sådan reparation med exakt det rör som länkas till ovan så sent som förra helgen och det funkar utmärkt som tillfällig lösning.
tror det där är en orginal skarv på vag bilar sitter det sånna orignal på min gick klämman sönder så fick byta ut den aldrig sätt någon som rostar av så där men någongång är första gången