2704
Sök

Ljudbygge i en 9-3 2006

1 Inlägg
lördag 21:56
Trådstartare
Tjenare!
Har planer på att bygga ljud i min 9-3 sedan från 2006. Dessa modeller har ju fiberoptik och vet att det är lite extra krångel med en enkel DIN stereo och att få bra med systemljud och blinkersljud osv. Men har en lösning jag och ljudbyggarpolaren tänkte på som kanske skulle funka bra eller om ni har någon annan rekommendation?

Har beställt en Phoenix Gold ZDA6.8 DSP med bluetooth och inbyggt slutsteg för hög och lågnivå till baslåda+steg och resten av högtalarna. Och ta kabeln från dörrarna till DSPn samt på något sätt från diskanterna i hatthyllan och i instrumentpanelen.

Den största frågan är: Går det på något smidigt sätt att klippa och ta från befintliga förstärkarna bakom CD spelaren och under stolen samt "lura" bilen att skicka chims och systemljud till centehögtalaren utan att förstöra något i processen eller sabba det helt?

Tänker om förstärkarna blir konstiga om man klipper t.ex högerkanalen som används till blinkersljud osv och sen skarvar på den till centerhögtalaren och drar vidare diskanterna till DSPn och sedan isolerar de lösa kablarna från befintliga förstärkarna?

Finns det något jag ska ändra på här eller har jag förstått allt rätt?

Det jag har beställt är:

Kabelkit

5.2m 20mm2 OFC strömkabel
0.8m 20mm2 OFC jordkabel
5.5m trippelskärmad RCA kabel
Vattensäker mini ANL säkringshållare
1st 80A mini ANL säkring

Högtalare

10" DSL RCW10 bas med sluten låda
6,5" DSL Cruise middar till dörrarna samt adapter för fästen
4" DLS Performance M224 till hatthyllan
Musway ME6.2T - 1" diskanter till original instrumentpanelens högtalare
Steg och DSP
EDGE EDB500.1-E9 - Slutsteg - Monoblock
Phoenix Gold ZDA6.8 - DSP slutsteg - 6-kanal

Finns det något jag bör beställa som jag saknar för en fullt fungerande installation?

Mvh Svartasaaben
Senast redigerat av Tigerleon (lördag 21:56)

Sök