Blåser lite liv i tråden jag med 8år senare..från första inlägget..men det kanske hjälper någon ..
Lägg till ett foto
RA Motor Knivsta
4,0
(344)
Bilåterförsäljare i SverigeStängt
Översikt
Tjänster
Recensioner
Foton
Av ägaren
Om
Sammanfattning av recensioner på Google
Fetawi Xubuk
Local Guide·6 recensioner·2 foton
för 5 timmar sedan
Ny
Till er som överväger att köpa en bil från denna firma:
Jag köpte en bil för nästan 300 000 kr utan att först läsa recensionerna ? ett ?Mer
Foto 1 granskas av Fetawi Xubuk
Foto 2 granskas av Fetawi Xubuk
Jonny Årstadius
2 recensioner·2 foton
för 4 månader sedan
Mycket bra bemötande och hantering genom hela bilaffären. Man upptäckte ett ?klonk? i vår inbytesbil men fick tiden på oss att fixa det felet och trots att det tog nästan 2 månader så höll man Seaten åt oss. Det är grymt snyggt gjort och vi är supernöjda. Tack till Malte som skötte dealen
Foto 1 granskas av Jonny Årstadius
??2
Anders Landelius
3 recensioner·1 foto
för en månad sedan
Smidigt, enkelt och bra kontakt från beställning till leverans. Trevligt och professionellt från första mötet med Marcus på RA Motor i Knivsta.
Husbil
??1
Z Ali
Local Guide·17 recensioner
för 2 månader sedan
Oärlig och oseriös firma. Rekommenderar ingen att köpa bil här. Utanför inga affärer på distans heller då Jan-Åke inte vet vad ärlighet är. Stora bucklor på bilen och lackering utförd av ett barn som inte syns på bild döljer man under ?Mer
??1
Fetawi Xubuk
Local Guide·6 recensioner·2 foton
för 5 timmar sedan
Ny
Till er som överväger att köpa en bil från denna firma:
Jag köpte en bil för nästan 300 000 kr utan att först läsa recensionerna ? ett misstag jag starkt ångrar. Efter köpet upptäckte jag flera fel på bilen. När jag kontaktade företaget för att få hjälp, dröjde det över ett år innan ärendet fick någon form av hantering. Under denna tid upplevde jag att både försäljare och chefer fördröjde sina svar, vilket kändes som ett medvetet sätt att dra ut på tiden.
När jag väl fick bilen inskickad för reparation, hänvisades jag till verkstaden intill ? MECA Knivsta. Tyvärr var min erfarenhet där mycket negativ: delar monterades fel, vissa komponenter försvann och det kändes som att mekanikerna saknade både kunskap och noggrannhet.
Totalt har jag själv lagt över 70 000 kr på att åtgärda dessa problem, och ytterligare kostnader väntar för att få bilen i det skick den borde ha varit vid köpet. Trots detta beslutade Allmänna reklamationsnämnden (ARN) till företagets fördel, vilket gör mig besviken både på företaget och på ARN:s hantering av ärendet.
Efter att ha köpt och sålt bilar i över 25 år har jag aldrig tidigare känt mig så lurad. Jag vill därför uppmana er att noggrant läsa recensioner och överväga era alternativ innan ni gör ett så stort köp. Lär av mitt misstag och var försiktiga, kära konsumenter.
//Alexander