2895
Sök

Fixa och snygga till Hyundai Coupé generation RD2

Efter många försök att starta ett projekt i många år men aldrig lyckats ta tag i det har dagen äntligen kommit nu har man skaffat sig mod nog att ta tag i detta, följ gärna och kommentera med frågor tips mm

122 Visningar
Uppdaterades senast idag 01:43
4 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Tjena halloj nu har man efter massa omstarter faktiskt valt en bil som jag ska snygga till och fixa
Detta är mitt allra FÖRSTA PROJEKT ska bli spännande och roligt och jobbigt ?? och få den så som man vill.
Det är en Hyundai Coupé generation RD2  2.0 motor med 139hästar. Det var rätt mycket rost baktill på bilen men fram såg den fin ut. Planerna är väl sätta ny plåt och spackel sen behövs nytt avgassystem stötdämpare bak  fixa bromsslangar bilen har stått ett längre tag och senaste besiktning var några år sen, så de blir fixa till den så den går igenom besiktningen sen får man lägga till massa skoj på den man får se vad det blir, har tänkt mej typiskt asiatisk japanskt styling till den men vi får se

Följ gärna kommer lägga ut lite då och då
Haai

It is men who endure toil and dare dangers that achieve glorious deeds. And it is a lovely thing to live with great courage and to die leaving behind an everlasting renown.

4 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/220/219277/219277-0b3a2cdcde3e836603c6353c08b6cc7e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/220/219277/219277-f4384e4f27a25398fa1bcaddd8df9ca6.jpg

It is men who endure toil and dare dangers that achieve glorious deeds. And it is a lovely thing to live with great courage and to die leaving behind an everlasting renown.

4 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Som sagt var det mycket rost har ju slipat bakre delen av bilen och det var ju ful spacklat  i skärmarna är ju nästan inge metall där så bli sätta ny plåt och spackla och slipa  läggar upp lite då o då så tröttna inte direkt  haaai

4 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
Mrblack skrev:
Tjena halloj nu har man efter massa omstarter faktiskt valt en bil som jag ska snygga till och fixa
Detta är mitt allra FÖRSTA PROJEKT ska bli spännande och roligt och jobbigt ?? och få den så som man vill.Tjena! Tänkte dela med mig av mitt bygge ? en Hyundai Coupé RD2 från 2000.
En bil som kanske inte får mest uppmärksamhet på träffar eller forum, men som jag alltid gillat för sin unika stil, låga profil och potential. Den är lätt, kvick, och har ett uttryck som går att göra riktigt eget. Perfekt grund för ett kul och personligt projekt.

---

? Vad har gjorts hittills?

Just nu handlar det mest om att få grundgrejerna i skick:

Genomgång av motor & drivlina

Fixat lite rost & småskavanker

Börjat skissa på fälgval, dämpare och andra detaljer

Plockat inspiration från både JDM och old school sportcouper

---

? Vad är på gång?

Sänkningssats ?eller coilovers?
En diskret men elak look ?? kanske svarta detaljer, andra baklysen?
Ljudsystem med lite attityd ?
Eller kanske hålla original
Egna lösningar inuti ? jag gillar när det känns hemma bakom ratten

---

? Varför?

För att det är kul. För att man lär sig. Och för att det känns jävligt bra att se något växa fram med sina egna händer.
Det här är inget stressbygge, ingen plånboksduell ? det är min grej, i min takt.

---

? Fler bilder och uppdateringar kommer löpande ? och du som kikar in, lämna gärna en kommentar eller en tumme upp. All feedback uppskattas!

Följ gärna kommer lägga ut lite då och då
Haai

Sök