2023
Sök

Kan det va en Dålig startmotor?

1 Inlägg
onsdag 23:49
Trådstartare
Hej har fått ett fenomen på min Lincoln towncar från 1991. För nån dag sen började han strula och ville inte riktigt starta som om batteriet hade dåligt med kräm men efter nåt försök startmotorn i gång efter 2 vrid försök sen vart det liksom fler och fler försök sen vart det hålla in starten i 10 sekunden sen snurra han runt Men efter att jag hade kört då varje gång efter att den ståt under kvällen så vart det bättre han svara på en gång som om batteriet hade laddat upp efter en tur lätt han stå i 2 dagar nu och inget händer förut ett väldigt högt klick och sen går säkringen som om det är motstånd alternativt sitter fast innan jag kolla säkringen köpte jag ett nytt batteri då jag trodde det var problem först. Men har testet skruvmejseln knepet och som sagt får ett klick sen inget mer är den körd vill va 100% säker då det ser omöjligt ut att få tag på en i Sverige inte ens grufmans bil säljer en startmotor till min bil

2 342 Inlägg
för 18 timmar sedan
Hur ser kablaget och kontaktstyckena ut? Ärgat? Kolla både vid startmotorn, vid batteriet och jordpunkter, ta loss och rengör vid behov.

6 446 Inlägg
för 12 timmar sedan
Det är lite svårt att förstå vad du beskriver då du kallar startmotorn "Han" och du inte sätter ut punkt och komma ordenlligt! Gör ett nytt försök och beskriv felet!

Sök