2747
Sök

Dpf HVO100

2 Inlägg
för 16 timmar sedan
Trådstartare
(Visste inte vilken kategori jag skulle posta i)

Tja!
Jag har funderat på att rensa mitt dpf men då höjs väl k-värdet på besiktningen?
Men om jag istället tankar hvo100 (bra pris via jobbet) hur blir det då med k-värdet? Det borde väl bli mindre även utan dpf med tanke på att det är fossilfritt??

Fri fart för ett fritt folk!
14 644 Inlägg
för 14 timmar sedan
bör inte göra någon som helst skillnad men en frisk diesel går igenom bes utan dpf  men är spridarna halvkassa så gör dom inte det..    men det är snart slut med sånt.. man kommer snart göra en mer grundläggande avgastest på bilar då hjälper det inte vad man häller i tanken  man kör dom på rullar och mäter under last och då kommer inte en dpf lös bil klara bes

Kör fort så hinner inget hända...

5 813 Inlägg
för 8 timmar sedan
K-värde påverkas ej.

Mitt tips är att lämna kvar katalysatorn så du slipper att den luktar gammel-diesel.

2 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
simlar skrev:
K-värde påverkas ej.

Mitt tips är att lämna kvar katalysatorn så du slipper att den luktar gammel-diesel.

På min har jag bara dpf och ingen katalysator

14 644 Inlägg
för 4 timmar sedan
Godisbusken skrev:
simlar skrev:
K-värde påverkas ej.

På min har jag bara dpf och ingen katalysator

brukar sitta en kat ihop med dpf om det inte är en lös kat..   

tex v70n har den sitter brevid partikelfiltret i samma burk

14 644 Inlägg
för 4 timmar sedan
simlar skrev:
K-värde påverkas ej.

förr hade jag sagt bort med skiten men finns inget värre än stinkande bilar så helt klart ska man lämna katen
men idag plockar man så mycket effekt med dpf kvar så ingen mening igentligen att riva bort den så länge den är hel.
jag har en extra dpf till min bil ligger.. 

jag vet att reglerna kommer ändras och många kommer få sjuka problem med sina dpf lösa bilar.   
nu kan jag dubbla effekten i min bil utan att röra dpf så ingen mening att pilla på den i onödan så länge den är fullt fungerande

Sök