2855
Sök

Snälla hjälp mig! <3 Passat Alltrack B7

9 Inlägg
för 20 timmar sedan
Trådstartare
https://youtube.com/shorts/Wo73S0WcSzc? … qp9FFAMNOi

Bil: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DPF BMT 4Motion DSG Sekventiell, 177hk, 2015.
Automatlåda.

Förstabarnsförälder här med brist på tid och sömn. Så det skulle betyda guld om någon som redan gjort research skulle kunna hjälpa mig.

Jag har en deadline att vara klar tills ett bröllop på lördag.

Råkade ut för ett fjäder brott, därav så håller jag på att byta båda fjäderben fram och upptäcker det där.
Har hört att det knackar till när jag kör över ett fartgupp eller svänger fram och tillbaka snabbt under en tid. Är det här normalt spel? (önskar att alla ska säga "ja, ingen fara." Men jag befarar det motsatta.)

Jag har inte tiden att skruva upp och inspektera, men det oroar mig att det ser ut som om att "drivaxel huset" rör sig så mycket?

Och vad heter delarna? Om man börjar utifrån yttre drivknut in mot växellåda?

All information någon kan ge betyder guld. ??? Tusen tack på förhand!

Tillägg: "utgående axelfläns" är nog det som glappar när jag roterar fram och tillbaka? Hur mycket är godkänt. Är det här akut att fixa nu eller klarar jag en resa till Gotland från Stockholm och 4veckor semester utan att behöva vara allt för orolig? Bilen ligger i park och endast denna sida är upphissad. Alla andra hjul står stumt på backen.
Senast redigerat av jompa95 (för 18 timmar sedan)

* Voff voff *
10 944 Inlägg
för 18 timmar sedan
Jag tycker det ser helt normalt ut? Är du osäker så prova på andra sidan så har du ju liksom facit. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

9 Inlägg
för 18 timmar sedan
Trådstartare
Brådhis skrev:
Jag tycker det ser helt normalt ut? Är du osäker så prova på andra sidan så har du ju liksom facit. smile

Brådhis skrev:

Jag är så tacksam för att du tar dig tiden att svara.

Okej vad skönt att du säger det, jag tänkte kika på det imorgon.
Jag har precis bytt fjäderben på andra sidan och har för mig att det inte var lika illa. Men jag har ju undersökt betydligt mer ingående på denna sida då ljudet kommit härifrån. Då borde det knackande ljudet som kommer när man kör med denna sida (höger) på gupp och gropar komma från någon annanstans. Om det nu är likadant spel på vänstersidan.

5 813 Inlägg
för 17 timmar sedan
Ser helt normalt ut.
Litet glapp finns alltid, det är ju glapp både i splines och alla drev inuti vinkelväxel och växellådan så några millimeter glapp när man vrider fram och tillbaka är fullt normalt.

3 625 Inlägg
för 8 timmar sedan
Det kan vara mycket större glapp i vrid än så där.
Ser helt ok ut som sagt.

9 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
simlar skrev:
Ser helt normalt ut.
Litet glapp finns alltid, det är ju glapp både i splines och alla drev inuti vinkelväxel och växellådan så några millimeter glapp när man vrider fram och tillbaka är fullt normalt.

Mossan1 skrev:
Det kan vara mycket större glapp i vrid än så där.
Ser helt ok ut som sagt.

Grymt! Stort tack för era svar, då känner jag mig lugn. big_smile

Sök