https://youtube.com/shorts/Wo73S0WcSzc? … qp9FFAMNOiBil: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DPF BMT 4Motion DSG Sekventiell, 177hk, 2015.
Automatlåda.
Förstabarnsförälder här med brist på tid och sömn. Så det skulle betyda guld om någon som redan gjort research skulle kunna hjälpa mig.
Jag har en deadline att vara klar tills ett bröllop på lördag.
Råkade ut för ett fjäder brott, därav så håller jag på att byta båda fjäderben fram och upptäcker det där.
Har hört att det knackar till när jag kör över ett fartgupp eller svänger fram och tillbaka snabbt under en tid. Är det här normalt spel? (önskar att alla ska säga "ja, ingen fara." Men jag befarar det motsatta.)
Jag har inte tiden att skruva upp och inspektera, men det oroar mig att det ser ut som om att "drivaxel huset" rör sig så mycket?
Och vad heter delarna? Om man börjar utifrån yttre drivknut in mot växellåda?
All information någon kan ge betyder guld. ??? Tusen tack på förhand!
Tillägg: "utgående axelfläns" är nog det som glappar när jag roterar fram och tillbaka? Hur mycket är godkänt. Är det här akut att fixa nu eller klarar jag en resa till Gotland från Stockholm och 4veckor semester utan att behöva vara allt för orolig? Bilen ligger i park och endast denna sida är upphissad. Alla andra hjul står stumt på backen.