2766
Sök

Dags för ny familjekombi (hybrid)

9 Inlägg
Igår 17:20
Trådstartare
Som titeln beskriver så är det dags. Får tillökning nästa vecka. (Barn nr2?) vårt första barn fyller 3 i december. Just nu åker vi en Kia Ceed kombi 2018 (den gamla modellen). Jag tycker det är en bra bil, man får det man betalar för. Men vill ha något större bil. Så man får plats om man sitter fram bakom barnstolen. Just nu måste man va väldigt kort om man vill sitta i passagerarsätet.

Vi har en budget på 280-320k. Sambons budget är 280 men min är 320?

Jag har länge kollat på Skoda Superb hybrid. Den är stor och en riktigt familjebil. Men behöver man så stor bil? Jag har även kollat på Cupra leon. Snygg och sportig men en mindre bil. Superben är årsmodell 20-22 och Cupran är 22-24 med våran budget. Finns ju fördelar med en nyare bil med lägre mil.

Vi kör sällan långa sträckor, högst 3 mil.

Hör ofta att hybrid är dåligt och att man lika gärna kan köpa elbil. Men då måste jag lägga ca 100k till för att få nått vettigt i min mening. Plus att min sambo vägrar elbil.. vilket är synd. Men hybrid kanske kan va en bra början iaf.

Min fråga är egentligen, ni andra som har två barn eller har haft två småbarn samtidigt. Behöver man en kombi i Superb storlek eller går det bra med en Leon modell? Eller om ni har någon annan bil som kanske passar bättre!

Mvh Mårten

9 Inlägg
för 23 timmar sedan
Trådstartare
Råkade starta denna tråd i ?Allmänt? om nån kan ta bort denna tråd. Jag startade en i el-hybridbil ist ?

Sök