3694
Sök

Mk18 tar i skärmkanten på 940

3 Inlägg
Igår 09:15
Trådstartare
Köpte 1 uppsättning Mk18 med 215 breda däck och ET6. När dem sitter på min 940 som är väldigt lite sänkt så tar de i skärmkanten när det fjädras tillräckligt mycket. Ska jag verkligen behöva valsa eller hur gjorde ni? Är det min bil det är något fel på?

* Voff voff *
10 974 Inlägg
för 5 timmar sedan
jaka54 skrev:
Sätt på mindre fälgar!

18" är inte problemet på en 940, däremot är ET6 väldigt lågt. Minns att jag fick kapa ur skärmarna lite på min 745:a  jag hade för 20+ år sedan för att få dit MIM Juventus och dom hade ET10 och 205:or. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

4 554 Inlägg
för 4 timmar sedan
Tar däcken i på båda sidorna ?, bakaxeln förskjuts lite i sidledes om bilen sänks/höjs..

3 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
zzr94092 skrev:
Tar däcken i på båda sidorna ?, bakaxeln förskjuts lite i sidledes om bilen sänks/höjs..

När bilen är nedsänkt tar det i vid på båda sidorna. Har kapat och valsat en del nu men tycker det är konstigt att behöva ta så mycket jämfört med andra med sammma förhållanden.

3 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Brådhis skrev:
jaka54 skrev:
Sätt på mindre fälgar!

18" är inte problemet på en 940, däremot är ET6 väldigt lågt. Minns att jag fick kapa ur skärmarna lite på min 745:a  jag hade för 20+ år sedan för att få dit MIM Juventus och dom hade ET10 och 205:or. smile

Har kapat och valsat en del nu så att det inte tar i men tycker det är konstigt att dem med samma förhållanden inte har behövt ta lika mycket alls.

Sök