2781
Sök

Återkallelse som är 14 år gammal

13 Inlägg
för 11 timmar sedan
Trådstartare
Halloj!
Jag fick en idé att söka upp chassinumret på min bil så fick man se historik om den o så. Så snubblade jag över återkallelser och där stod det att den inte hade blivit fixad på en återkallelse som va om dens lyktor, problemet är att den var för 14 år sedan. Och då kommer vi den stora frågan: kan jag gå till en verkstad och få nya lyktor gratis eller har återkallelser ett "utgångsdatum"?
Är en passat från 00 om det skulle varit till hjälp smile

Mvh. Gurra

1 063 Inlägg
för 11 timmar sedan
Svar: 100 % NEJ
Senast redigerat av candyweiss (för 10 timmar sedan)

VAG har världens bästa bilar.

5 836 Inlägg
för 5 timmar sedan
Bara ringa närmsta Vw-märkesverkstad och fråga.

Vissa återkallelser är öppna i många år.

3 679 Inlägg
för 5 timmar sedan
Det är ju bara att göra sig dum och fråga dom.
Men jag skulle INTE räkna med att dom sätter nya strålkastare på en hela 25år gammal bil.... 
(om det ens var det som gjordes, och inte "bara" nån kontakt, eller nått...)

Har den funkat så länge är (var) dom nog ok också. 
Kanske inte ens är orginallyktorna som sitter där liksom, men återigen, beroende på VAD fixen gällde exakt.

Men det som finns att förlora är ett telefonsamtal och några minuters tid.

Gällde det airbag eller säkerhetsbälten skulle det nog gälla dock.
Senast redigerat av Mossan1 (för 5 timmar sedan)

859 Inlägg
för 2 timmar sedan
ElGurra skrev:
Halloj!
Jag fick en idé att söka upp chassinumret på min bil så fick man se historik om den o så. Så snubblade jag över återkallelser och där stod det att den inte hade blivit fixad på en återkallelse som va om dens lyktor, problemet är att den var för 14 år sedan. Och då kommer vi den stora frågan: kan jag gå till en verkstad och få nya lyktor gratis eller har återkallelser ett "utgångsdatum"?
Är en passat från 00 om det skulle varit till hjälp smile

Mvh. Gurra

Vart sökte du upp chassinummer och fick fram återkallelser och liknande? Blev lite nyfiken nu ju smile

Que Sera, Sera

Sök