4674
Sök

BMW E61 dör hela tiden.

478 Inlägg
för 21 timmar sedan
Trådstartare
Hej
Min bekant BMW e61 dör hela tiden. Byte glödstift och oljan förra månaden. Nu startar men efter några minuter dör han. Sen vägrar starta tar bort jag felkoden startar han igen.
Mest klaga på glödstift och DPF.
Nu har jag tar bort DPF men han dör ändå.https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221438/221438-3d51a2f5632f919fa52cb5535d091793.jpg
Senast redigerat av sollu (för 21 timmar sedan)

133 Inlägg
för 21 timmar sedan
Generator fel kanske?

Saab 9-5 2.0t -04

478 Inlägg
för 20 timmar sedan
Trådstartare
FenioN skrev:
Generator fel kanske?

Generator laddar 14a på tomgång. En fråga behöver man programera på DPF efter byte?

478 Inlägg
för 20 timmar sedan
Trådstartare
FenioN skrev:
Generator fel kanske?

Generator laddar 14a på tomgång. En fråga behöver man programera på DPF efter byte?
Jag har beställt eftertraktad partikelfilter.

133 Inlägg
för 19 timmar sedan
Japp den ska programmeras vid byte har jag för mig. Bästa är ju dpf delete
Senast redigerat av FenioN (för 19 timmar sedan)

Saab 9-5 2.0t -04

Fri fart för ett fritt folk!
14 713 Inlägg
för 19 timmar sedan
kasta inte delar på bilen ta reda på felet ordenkligt.. 

kan vara så enkelt att en slang är klämd till tryckgivaren som känner av skillnaden före och efter dpfen.
eftersom motorn stannar t.o.m får min tanke till att felet kanske inte är där alls utan att man tex backat sönder avgasystemet så det blir så högt motryck.  bara en tanke..    bara för att dpf är igensatt ska den normalt sätt inte stanna..   så låter konstigt..

och bilen ska gå utan glödstift nu när det är så varmt..  eller ja dom måste fysiskt sitta där så klart

men har man kört länge med dpf lampan tänd så kan den så klart stänga ner sig helt.  men då brukar man få upp i displayen att du har tex 3dagar kvar  eller 3timmar kvar tills man inte kan starta bilen.  men tror inte ens den startar då.

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 713 Inlägg
för 19 timmar sedan
FenioN skrev:
Japp den ska programmeras vid byte har jag för mig. Bästa är ju dpf delete

just nu ska man nog tänka både en och 2gånger om dpf off är rätt väg att gå..    nya regler är på gång  vilka bilar det kommer gälla kan man bara gissa nu.. om dom tar både euro 5 och 6 eller ej. 

och då kommer man upptäcka dpf off och det kommer skapa massa problem i långa loppet..

Kör fort så hinner inget hända...

478 Inlägg
för 17 timmar sedan
Trådstartare
Jag hittar trasiga slangar för bakventil och byt igår men blir ingen skillnad. Ingen motorlampa lyser.

Sök