3022
Sök

Volvo 850 kombi från 1996 rustas upp

Denna bil ska bli en året runt bruksbil, alla små skavanker ska fixas upp och bilen hållas i skick.

Från Finland
11 537 Visningar
Uppdaterades senast idag 20:26
274 Inlägg
för 22 timmar sedan
Ser riktigt bra ut, imponerande att du bockar egen plåt till framskärmarna måste jag säga. smile Det ser ut att vara en fin bil som förtjänar sin glans!

Från Finland
428 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Plåtarbetet var ändå det lättaste och roligaste momentet smile Jag vill tipsa om Fitzees Fabrications på youtube om man är intresserad att göra eget plåtjobb med liten eller improviserad utrustning.

Spraymålningen och spacklandet är nog ett riktigt slitjobb men vägrar man betala andra för att göra jobb åt en så vad gör man?
Senast redigerat av DennisCA (för 10 timmar sedan)

Professionell nybilshatare

* Voff voff *
10 994 Inlägg
för 2 timmar sedan
DennisCA skrev:
Jag hade hört att V70 listerna skulle va lite annorlunda i designen och förbättrade men de ser ut som kopior av 850 listerna

Tidiga 850 (tror det var 92-94) har släta lister och saknar skåran som gör att smutsvattnet går upp på taket istället för ut på sidorutorna. smile En 96:a, som du har, har samma konstruktion som V70 så därför märker du ingen skillnad. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Från Finland
428 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Ja just det står 1996 i registerutdraget, men då jag knappar in VIN nummern i diverse sidor får jag 1997 tillbaka + bilen har fungerande OBD2 (eller 1.5) vilket endast 97orna hade om jag kommer ihåg rätt. Så det är ju lite råddigt men jag har väl en 97:a och borde uppdatera rubriken...

Professionell nybilshatare

Sök