för 8 timmar sedan
Trådstartare
Tja! Har problem med missljud i mina middar + basar, ett ?hummm? ljud som förstärks med varvtalet kommer från dem både med motorn på och avstängd.
Det började med att jag satte i Lågnivåkablar från amazon i middstegen (sitter bra kabel i bassteget), då fick jag ett högfrekvent brusaktigt ljud från middarna, kopplade in amazon kablarna i bassteget för att kolla om det var lågnivåkablarna det var fel på och japp, kom brussljud från basarna då också, tog ur dem och satte i dem gamla Lågnivåkablarna, brusljudet från basarna övergick i ett lågt hummande ljud då istället för att försvinna (inget missljud från basarna innan jag satte i amazon kablarna). Beroende på vilken y-split från Lågnivåadaptern i stereon man sätter lågnivåkablarna i blir det mer eller mindre missljud.
Blinkar man eller stänger av/på halvljus så kommer det ett lågt ?basslagsljud? från middarna och basarna. Basarna slutar spela helt random ganska ofta för att typ en minut senare börja spela igen.
Igår så kopplade jag bort y-splittarna för att kolla om det var dem som var orsaken till missljudet. Det var det inte. Kopplade in allt igen som det var innan och nu vill varken middar eller basar spela. Det kommer missljud från dem när man sätter i lågnivåkablarna så signal får dem.
Har lagt om lågnivån och strömkablarna flera gånger så att dem inte går nära varandra. Har inte gjort någon skillnad.
Är min signaljord i stereon bränd tror ni eller kan det va nått annat som är fel? Jord till ena middsteget är inte ordentligt i tryckt i steget men annars så är alla steg jordade ordentligt i batteriet.