4721
Sök

Fartkamera vad gäller

59 Inlägg
söndag 13:43
Detta handlar knappast om att "göra det rätta" eller "ta sitt ansvar".
Han har ju inget val när bevisläget är solitt, 
fartkamerabilden är tydlig och han är identifierad med säkerhet,
då finns inga andra vettiga alternativ för honom (än domstol, som garanterat blir dyrare).

Han kan välja mellan ett lägre belopp (böter 2000 kr) eller ett högre (böter + rättegångskostnader), han väljer förstås det lägre.

7 508 Inlägg
för 5 timmar sedan
granadadr skrev:
MrHyde skrev:
granadadr skrev:
att man kör under hastighetsgränsen ställer till det för ex tung trafik, skapar trafikstockning OCH farliga omkörningar, om man gillar detta så anser jag att man ska ta Taxi

Om jag ligger i 90 km/h på en 100 km/h väg så är jag ingalunda nåt problem för tung trafik, så länge dom inte kör för fort vill säga. Och "farliga omkörningar" görs av idioter och stresspittar som inte hör hemma i trafiken. Det är inte en bil som kör i laglig hastighet(JA, att köra under maxhastighet är lagligt!) som är problemet, det är den stresspitten som gör den farliga omkörningen!
Med ditt resonemang kan man skylla allt på nån annan, det funkar inte riktigt så..
Skyltar visar MAXHASTIGHET och inte hastighet du måste köra i, har du så förbannat bråttom att du måste göra en farlig omkörning som riskerar andras liv bara för att spara några sekunder så ligger felet 110% hos dig, ingen annan!

jag pratar ej om sådana hastigheter, ser dagligen folk som ligger ca 65-70 på 80 väg, det ställer till det för tung trafik,  detta gör att det tyvärr blir farliga omkörningar

Blixen skrev:
Detta handlar knappast om att "göra det rätta" eller "ta sitt ansvar".
Han har ju inget val när bevisläget är solitt, 
fartkamerabilden är tydlig och han är identifierad med säkerhet,
då finns inga andra vettiga alternativ för honom (än domstol, som garanterat blir dyrare).

Han kan välja mellan ett lägre belopp (böter 2000 kr) eller ett högre (böter + rättegångskostnader), han väljer förstås det lägre.

blir ej dyrare att ta det till domstol, man har rättsskydd i försäkringar mm,  men är väl onödigt när bevisen är överväldigande

2 Inlägg
för 3 timmar sedan
3 km/h felmarginal vill jag minnas

Sök