3130
Sök

Skruvat.se gått åt helvete?

1 288 Inlägg
Igår 11:24
Trådstartare
#1
Har då o då beställt från skruvat senaste 10 åren och leveranstiden/svarstiden på kundtjänsten har bara blivit sämre o sämre.
Beställde i måndags lite prylar för helgens planerade jobb och allt hade 2-4 dagar leveranstid idag fick jag bekräftelse att 3 av ca 15 produkter skickats.
Kontaktade kundtjänsten redan i måndags via mail både via deras kontaktformulär och deras e-post men inget svar än. Dom verkar helt tagit bort möjligheten att ringa dom eller så är de bara jag som inte hittar vart dom dolt de på sidan.

Har jag haft otur eller är de fler som upplever samma sak?

Tråkigt då man vill sponsra bolag baserade i Sverige.


311 Inlägg
Igår 11:31
#2
Var gång jag jämför priser hos skruvat med andra leverantörer har skruvat varit dyrare, förutom en enda gång gällande dubbfria Nokian vinterdäck.
Men, givetvis skickades fel däck, 2st av korrekt modell och 2st av en annan modell.
Detta för 5 år sedan, jag har fortfarande jämfört priser men någon ny beställning har inte gjorts.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

649 Inlägg
Igår 12:41
#3
kundservice är ett ord man försöker att utplåna från jorden
det gäller nästan alla företag

7 804 Inlägg
Igår 13:56
#4
När jag för några år sedan köpte en fast draganordning till en av mina hobbybilar var skruvat.se i särklass billigast.
Det blev en Steinhof för 990:- efter "förstaköpsrabatt" och "tillfälligt nedsattpris".
Lade till ett oljefilter för att komma över 1.000:- som är gränsen för fraktfritt - en draganordning är tung.
Draganordningen saknade instämplat serienr men inte pappersintyg.
Gick lätt att få kontakt med kundtjänst - men inte att få dom att förstå mitt önskemål om instämplat serienr.
Jag gav upp och monterade "kroken".
Bilprovningen har aldrig kollat att "kroken" är godkänd och ha serienr på någon av mina bilar efter att "A3:an" utgick 1 september 2013.
Egentligen ett tjänstefel att INTE kolla serienr.

Hur som helst så svalde jag skruvat.se´s ovilja att förse mig med laglig draganordning.

5 923 Inlägg
Igår 13:59
#5
Har slutat helt att köpa från skruvat.
Trots att hemsidan visar att produkterna är i lager så visar det sig sen oftast att det är restorder med flera veckors leveranstid.

Inte bara skruvat som blivit dåliga heller, många svenska webbutiker har blivit likadana med felaktiga lagersaldon och dålig kommunikation samt svåra/långsamma att få tag i kundtjänst.


1 288 Inlägg
Igår 14:12
Trådstartare
#6
Fick svar från deras support på det ena av mina meddelanden nu.

Dom hade Cybermåndag i måndags(100 kr rabatt på köp över 1000kr) men gick inte beställa med den koden dom man skulle mata in i kassan. Tänkte de löser ju vilken vettig kundservice som helst i efterhand så beställde ändå för jag behövde ju ordern ganska akut.

"Jag ser att du lade en order den 1/12 med ordernummer O0000753470.
På den ordern är samtliga produkter rabatterade, och tyvärr går det inte att kombinera rabattkoder med reaartiklar eller kampanjvaror."

Alla 12 produkter i korgen har 5% rabatt, hela deras sida har 5/10% rabatt på alla produkter så de går ju inte öht o nyttja Cybermåndag-rabatten då. Vilket skämt till bolag.


1 288 Inlägg
Igår 14:13
Trådstartare
#7
simlar skrev:
Har slutat helt att köpa från skruvat.
Trots att hemsidan visar att produkterna är i lager så visar det sig sen oftast att det är restorder med flera veckors leveranstid.

Inte bara skruvat som blivit dåliga heller, många svenska webbutiker har blivit likadana med felaktiga lagersaldon och dålig kommunikation samt svåra/långsamma att få tag i kundtjänst.

De här var min absolut sista order ifrån dom. Skruvat har ju ändrat concept vad jag vet och är väl typ en front till ett utlandslager nu för tiden. Tidigare låg dom i Slagsta 2 minuter från där jag bor och man kunde till och med hämta sin order där om man frågade kundtjänsten snällt o fick rätt medarbetare.


1 288 Inlägg
Igår 14:14
Trådstartare
#8
doktorduett skrev:
kundservice är ett ord man försöker att utplåna från jorden
det gäller nästan alla företag

Ja sitter den någon verklig person på kundtjänst så är de gömt bakom AI och FAQ och annat man måste gå igenom först.


7 804 Inlägg
Igår 14:33
#9
Frånsett, ibland, inte helt lyckade kontakter med skruvat.se´s kundtjänst så har jag i stort sett varit nöjd med deras produkter.
Wheelspacers är dom prisbilliga på.
Likaså på ryckstropp.
3 av 4 "pysare" funkade ok, medans den fjärde inte går att lita på - orkade inte reklammera!

* Voff voff *
11 097 Inlägg
Igår 17:43
#10
Beställde därifrån för första gången på flera år nu i förrförra veckan. Bortsett från seg leverans där det tog 2-3 dagar innan paketet lämnade dom trots att varan skulle vara i lager, så funkade det helt okej.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Fri fart för ett fritt folk!
14 926 Inlägg
för 22 timmar sedan
#11
ja dom där är rätt dryga att ha att göra med beställt en länkarm och lite tändkablar tacka gudarna för att tändkablarna inte var bråtom det tog över en månad att få dom.. beställde något mer samtidigt men det minns jag inte ens vad det var smile

Kör fort så hinner inget hända...

3 462 Inlägg
för 20 timmar sedan
#12
Jag skulle köpa en bosch bilbatteri från dom till min van. Lite mindre än som satt då det blir lite enklare att fiska ur den lite halv trångt och man klämmer gärna fingrarna.

Jag hade deras support chat och undrade om polerna var inräknade i måtten för måtten var perfekta. Men de vägrade ge mig måtten och hänvisade mig att söka genom reg nummer. Men problemet är att man fick inte upp några batterier då genom regnummer kanske för gammal bil? Det var ett år sedan kanske fungerar idag.

Men jag försökte verkligen förklara att batteriet är perfekt med måtten som angivet på beskrivningen så länge polerna är inräknade. Men nej de sade att det kommer inte passa om man inte söker med regnummer.  Jag tappade det helt och kommer aldrig någonsin kontakta deras support. Helst undvika köpa där.

Jag mailade en annan företag som hade likadan på lager och fick svaret samma minut att polerna är inräknade.
Senast redigerat av Low (för 20 timmar sedan)


1 288 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
#13
Såg nu att de var oljan jag beställde av dom som inom 1.5 mil från oljebytet rasade lagren på min Forester.
Kan ju varit slumpen men lite suspekt ändå.

Trodde den oljan var från mekonomen när raset skedde då jag köpte ett parti där då dom hade 50% under samma period.

Motor som renoverats ~1000 mil tidigare så bör ju inte varit något fel på motorn men man vet ju aldrig.


Forummoderator
26 562 Inlägg
för 2 timmar sedan
#14
Med tanke på hur många paket från just Skruvat som passerar vår terminal så verkar de sälja som smör i småland i alla fall..
Avskyr deras kartonger. Väger ofta satan och är bökiga att hantera.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

649 Inlägg
för 1 timme sedan
#15
Vita_Vargen skrev:
Såg nu att de var oljan jag beställde av dom som inom 1.5 mil från oljebytet rasade lagren på min Forester.
Kan ju varit slumpen men lite suspekt ändå.

Trodde den oljan var från mekonomen när raset skedde då jag köpte ett parti där då dom hade 50% under samma period.

Motor som renoverats ~1000 mil tidigare så bör ju inte varit något fel på motorn men man vet ju aldrig.

jag tror knappast det var oljans fel, om det var motorolja du köpte o inte typ rostolja eller annan smörja som inte hör till i motorn

7 525 Inlägg
för 48 minuter sedan
#16
ska bli spännade, beställde just en frontplåt via skruvat smile


Sök