4130
Sök

Golf fyra variant 1.6

15 Inlägg
för 11 timmar sedan
Trådstartare
Hej min hastighetsmätare sluta fungera kan det va en säkring bara eller nån som haft samma problem
Tacksam för svar

Fri fart för ett fritt folk!
14 943 Inlägg
för 11 timmar sedan
om inga varningslampor tänder sig så är det mest troligen mätarhuset..   kolla om trippen fungerar. fungerar den så är det mätarhuset till 100%  tänk på att startspärren sitter i mätarhuset om du får för dig att byta mätarhuset smile

Kör fort så hinner inget hända...

15 Inlägg
för 54 minuter sedan
Trådstartare
Growe skrev:
om inga varningslampor tänder sig så är det mest troligen mätarhuset..   kolla om trippen fungerar. fungerar den så är det mätarhuset till 100%  tänk på att startspärren sitter i mätarhuset om du får för dig att byta mätarhuset smile

Ända som börjat lysa är motorlampan
  Annars funkar den bra efter bränslepump bytet Min tripp funkar ändå inte för den  knappen man trycker in är kass

Fri fart för ett fritt folk!
14 943 Inlägg
för 11 minuter sedan
vwkillle skrev:
Growe skrev:

Ända som börjat lysa är motorlampan
  Annars funkar den bra efter bränslepump bytet Min tripp funkar ändå inte för den  knappen man trycker in är kass

det som är grejen att hastighetssignalen borde tas från abs men det är ju på gränsen med en sån bil.   vad säger felkoden..

dom nyare bilarna har inte en hastighetssignal från växelådan utan tar det från abs.. 

när du går in med datorn och läser försök att kolla efter hastighetsmätaren som mätarhuset läser så den läser signalen.   jag är inte bekant i huvudtaget med golf mk4.  men normalt så brukar ju abs sluta fungera om man tappar hastighets sginalen  oftast är det ett framhjul man tar signalen från abs ringen till mätarhuset..

Kör fort så hinner inget hända...

Sök