4959
Sök

Kinesisk 2-pelar billyft

5 Inlägg
tisdag 15:29
Trådstartare
Hej,
Är det någon här som har erfarenhet från att köpa en billig kinesisk 2-pelar billyft som man kan hitta på t.ex. Alibaba, Temu eller andra kinesiska lågprissiter? De ligger på ca 10000kr ex frakt, så betydligt billigare än om man köper av en återförsäljare i Sverige. Om man tittar på reviewer av dessa på Youtube så får de helt ok betyg. De verkar fungera bra för hemmafixare. Troligtvis är det samma modeller som säljs av återförsäljare här i Sverige. Enda skillnaden är att de lägger på en rejäl marginal och står för risken under garantitiden.
Jag funderar på att chansa och köpa en.

680 Inlägg
tisdag 16:30
kan du inte länka till dom
jag hitter inga 2 pelar lyft på temu
är 99,999999999 % säker på det samma som sälj här under eget namn
men frakten måste vara enorm

5 Inlägg
tisdag 17:28
Trådstartare
Här är ett exempel. Egentligen skulle jag vilja ha en MaxJax, men de går loss på 30000kr. Det här verkar vara en Kinesisk version av samma lift. Troligtvis är det samma tillverkare.

https://www.alibaba.com/product-detail/ … 00x300.jpg

606 Inlägg
tisdag 17:33
Vågar man verkligen jobba under bilen med en sån??

5 Inlägg
tisdag 17:34
Trådstartare
Jämfört med originalet så ser kopian rejälare ut.
https://maxjax-europe.com/

5 Inlägg
tisdag 17:36
Trådstartare
krambriw skrev:
Vågar man verkligen jobba under bilen med en sån??

Ja, det är ju frågan man ställer sig. Tittar man på review på Youtube så verkar det gå lita på.

680 Inlägg
tisdag 17:50
flera av dom ser ut som dom som säljs här
jag har en twinbusch o den är från kina o tas in av ett tysk företag
men den kom från kina i kinesiska kartonger
men välj en var pumpen sitter monterat på lyften, du komma reta dej o ramla över den lösa pumpen.
jag tror inte den blir billigare när du först har fått en offert på frakten
hör vad frakten koster o återkom o berätta det
PS: kolla så armerna låser sej, så den inte kan ramla ner
min låser sej automatisk på väg upp ungefär vart 20 cm o när man ska sänka får man dra i 2 wirer 1 på varje arm
Senast redigerat av doktorduett (tisdag 17:57)

5 Inlägg
tisdag 18:23
Trådstartare
doktorduett skrev:
men välj en var pumpen sitter monterat på lyften, du komma reta dej o ramla över den lösa pumpen.

Syftet med separat pump är att snabbt kunna plocka ner lyften och flytta den åt sidan när den inte används. Det är därför som jag är intresserad av den versionen, även om det inte är en optimal placering av pumpen.

680 Inlägg
tisdag 22:30
xjoehed skrev:
doktorduett skrev:

Syftet med separat pump är att snabbt kunna plocka ner lyften och flytta den åt sidan när den inte används. Det är därför som jag är intresserad av den versionen, även om det inte är en optimal placering av pumpen.

så lätt plockar du inte ner den, den vägar fläsk.  o är inte precis i balans heller. typ den står inte av sej själv
o den måste bultas i golvet med rediga bultar
där finns 1 pelar lyftar som har hjul o är flyttbara som en pallvagn, dom är smidiga om det ont om plats
o så kan man ta ut den i solen på sommaren
kolla verktygsboden har såna, då ser du hur dom ser ut

Fri fart för ett fritt folk!
14 980 Inlägg
för 3 timmar sedan
doktorduett skrev:
xjoehed skrev:
doktorduett skrev:

så lätt plockar du inte ner den, den vägar fläsk.  o är inte precis i balans heller. typ den står inte av sej själv
o den måste bultas i golvet med rediga bultar
där finns 1 pelar lyftar som har hjul o är flyttbara som en pallvagn, dom är smidiga om det ont om plats
o så kan man ta ut den i solen på sommaren
kolla verktygsboden har såna, då ser du hur dom ser ut

skulle aldrig våga använda en sån där enpelar sån tror jag den blir ivägen..  men absolut värsta är ju saxlyftar hela bilen står och gungar 2meter över marken.  så fort man tar i minsta lilla känns det som skiten ska kollapsa när som helst

Kör fort så hinner inget hända...

Från Finland
459 Inlägg
för 2 timmar sedan
De där saxlyftarna som bara lyfter nån meter ser ganska stabila ut

Professionell nybilshatare

937 Inlägg
för 2 timmar sedan
xjoehed skrev:
doktorduett skrev:

Jag har jobbat under ett antal olika lyftar genom åren, både för fullstora bussar och för personbilar, och jag kan säga dig att du VERKLIGEN inte vill använda den om den inte är ordentligt bultad i golvet! Glöm det där med att "snabbt kunna plocka ner lyften", den ska mätas in så den är i våg och bultas i golvet så den står fast, är den inte i våg så kommer låsklackarna och armarna inte i synk och lyften kommer inte att gå att sänka då den ska ha säkerhetspärrar som stoppar den från att sänka "snett", men om den saknar sådana säkerhetspärrar så hade jag sprungit för glatta livet.

Vill du ha en som du kan flytta undan så kolla på en sådan doktorduett pratar om isf. Gör inget dumt, att spara in på en lyft eller rätt fästanordningar kan vara det dumsnålaste som finns och ett bra sätt att lösa ut livförsäkringen. Det är TON och inte kilo du ska lyfta, tänk på det.

Que Sera, Sera

Fri fart för ett fritt folk!
14 980 Inlägg
för 1 timme sedan
DennisCA skrev:
De där saxlyftarna som bara lyfter nån meter ser ganska stabila ut

nu snackar jag 2meter lyft   polarn har en sån   svin otäck att jobba under..  aldrig gillat den lyften bilen svajar så fort man tar i lite.. och det gör man ju så klart när man mekar.  smile  dessutom värdelös när man ska hållas med trösklar och sånt smile

Kör fort så hinner inget hända...

680 Inlägg
för 58 minuter sedan
jag tycker det läskigt med en 2 pelar lift oxå som bara är bultat i golvet
jag hade inte takhöjd till lyft så jag fick höja taket, (plat tak) som en typ låda där vart liften står
o då kunde jag fäste den i stommen på garaget oxå
så båda fäst i golvet o taket, kan aldrig vika sej, jovist om hela garaget välter :-)

Sök