Growe skrev:
köp något billigt liten skrotbil. så du har råd att använda bilen oxå.
allt blir billgare med småbilar
Min första bil med körkort var en Fiat uno. hade så förbannat roligt med den där bilen. jag hade ägt flera volvosar innan och även efteråt. och jag kan lätt säga att unon var det smartaste bilvalet jag gjort.
man kunde köra hur länge som helst utan att det kostade speciellt mycket. liten smidig bil billiga reservdelar lättmekat och allt sånt och det jag sparade in på min 1000kr bil köpte jag stereo för så hade stereo för 50k i den bilen

jag har ju en förkärlek till Seat arosa.. så otäckt smidiga och roliga små bilar. svänger i från det mesta för små pengar. 60hk ja det låter lite men handen på hjärtat kör jag bra mycket fortare i den än i något med 300hk kanske inte toppfart men när man är ute och rallar på små vägar. delarna till den är samma som gamla golf mk2 mk3 skivor och belägg får man för 300-400kr fram till en sån bil. väldigt lättmekat.
har haft 7st min första lever fortfarande kvar gav den till en polare som har den som slit och slängbil och han säger samma sak att det är optimala bilen kostar inget att äga.
min andra har jag står här hemma fortfarande har inte kostat på den många kronor sedan 2012 dock börjat äta tändkablar så jag köpte ett kitt med tändkablar för 200kr som fungerade perfekt
nog det dyraste jag köpt till den bilen i reservdelsväg