Ev_volvo142 skrev:
Growe skrev:
Ev_volvo142 skrev:
Vi har pratat om AC på porschen om tid och budget finns, vi får se.
Ja jag såg dendär på ebay jag med:)
Såg ju väldigt smidigt ut! Ska kolla upp om det passar denna porsche, isf är det en bra genväg som sparar mycket tid!
Du har ett bra öga för delar ser jag

jag snurrade in på tesla grejer en dag.. är totalt skadad och dagen efter såg jag att du skrivit om det.. nu var ju den dock rätt dyr men samtidigt är det nog en bra väg att gå tanke på att det måste bli väldigt bra direkt tanke på typen av fordon så är den värd det.. faktist kollat lite på en snubbe som har tagit fram ett kretskort till tesla motorn.. jag hade konveterat min A2 direkt om inte batterierna skulle vara så dyra motorn är relativt billig men batterierna är ju svårt att snål till det med tyvärr.
Har hört många som tänkt konvertera en A2, tror det kan va en bra bil att bygga om

dom är rätt trevliga o köra, med elmotor som går hårdare så blir det nog en frän bil
Men ja, batterierna är det absolut dyraste och svåraste momentet i en konvertering.
Även mest tidskrävande.
jo det finns 2 i världen som är färdiga och en som byggs nu tror jag

det är asfula bilar men med dubbelgolv så är dom perfekta för el.
men har svårt att motivera att man på en bil man köpt för 5k 2018 ska lägga ner över 100k på en konvertering

det fungerar ju inte i praktiken..
men 200+ motor så skulle det vara perfekt. för delen på dom att den delar mycket delar med Fabia polo mfl så det finns större bromsar att tillgå bult on och sånna saker. polon finns med 200hk orginal så med största skivorna så blir det reggningsbart tror det var där den sista jag läst om hade problem.. eftersom han envisades med orginal hjulspindlar när det finns dom utan fast okhållare att tillgå om man bara är påläst och vet att man kan dessa från vilken polo 9n/6r/6c Skoda fabia fram till 2020 eller nått sånt och Seat ibiza och dessa har några roligare modeller med 302mm bromskivor som standard.

mot 256mm som är orginal
Kör fort så hinner inget hända...