4268
Sök

Bergar försäkring

73 Inlägg
för 19 timmar sedan
Trådstartare
Vilken bergar försäkring är bäst? Bilen är en Volvo s80 2006. 20 år gammal.

REDGO gick inte att teckna en ny försäkring. Bilen måste vara max 20 år.

Forummoderator
26 604 Inlägg
för 18 timmar sedan
Har du inte möjligheten att lägga till detta via den befintliga försäkringen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

73 Inlägg
för 17 timmar sedan
Trådstartare
Mack skrev:

Får kolla detta om det går.
Bytte bil nu också.. Jag måste jaga en ny försäkring. Har försäkring 14 dagar nu genom bilfirman.

568 Inlägg
för 16 timmar sedan
Hallå!
Servar min V50i 2005 på auktoriserad Volvo verkstad så får man Volvo assistans som kan rädda dig vid någon typ av haveri + att man har garanti på eventuellt utfört arbete.
Ja det kostar lite mer men har en personlig servicetekniker som har koll på din bil.
Mvh////Micke.E

Fri fart för ett fritt folk!
15 018 Inlägg
för 11 timmar sedan
brukar ju ingå assistans på dom flesta normala försäkringar..   sen kan man ju få självrisk redusering typ från ok eller liknande för några kronor varje månad om man köpt sig en skrothög som inte fungerar..   men jag har kört runt med skrotbilar hela mitt liv och har aldrig blivit stånde som jag inte kunnat lösa med hjälp av mig själv eller polare..

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
15 018 Inlägg
för 10 timmar sedan
Mack skrev:

på länsföräskringar ingår det på halv och helförsäkringar med 1500kr självrisk.   
trodde alla bolag hade så?!   1500kr den dagen det går riktigt åt helvete är ju inga direkta pengar. 
enda gång man behöver det billigare är för att man äger världens sämsta bil   jag har varit på denna jord 47år och aldrig använt en bärgningsbil på mina fordon  och jag kör alltid runt i bilar som jag fått gratis eller köpt för 5k typ och det fungerar ju väldigt bra peppar peppar ta i trä.. annars får man ringa en polare som kommer och hjälper till och släpa bort liket..      för en jävla massa år sen hade jag en egen bärgningsbil som kom och hämtade kärringens bil efter e18 när tändspolen sprack och snön börjarde släcka gnistan smile

derför det är så bra att ha kamrater som alltid ställer upp

MickeEng skrev:
Hallå!
Servar min V50i 2005 på auktoriserad Volvo verkstad så får man Volvo assistans som kan rädda dig vid någon typ av haveri + att man har garanti på eventuellt utfört arbete.
Ja det kostar lite mer men har en personlig servicetekniker som har koll på din bil.
Mvh////Micke.E

har personlig servictekniker på alla mina bilar..   det är jag själv.  jag går i god på att bilen aldrig går sönder   och går den sönder lagar jag den på plats smile

skulle aldrig betala för att någon ska skruva sönder min bil smile

men det normal är ju att det ingår bärgning på bilförsäkringarna om man har halv eller hel.  mitt bolag tar 1500kr  man kan ta självrisk redustering på typ ok för några kronor varje månad om man åker runt i en skrothög som man inte litar på..   men aldrig behövt en bärgning än så länge..  har råkat ut för lite små skit men det är vad man har vänner till    dom vet att jag ALLTID kommer och hjälper dom och dom kommer ALLTID när jag ringer dom smile

bästa servicen jag fått var när jag körde punka på vägen till jobbet och ringer en polare som hämtar upp mig på 15min   han kastade av mig på jobbet gav honom bilnyckeln  när jag kom tillbaka efter att jobbat stog min bil med däck monterat  på jobbet..    då hade 2av mina polare åkt hem till mig hämtat ett däck monterat däcket och kört bilen till mitt jobb jag bor ändå 4mil bort. från mitt jobb..  och dom bor typ där jag bor smile   derför kamrater är så otroligt viktiga.

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
26 604 Inlägg
för 9 timmar sedan
Growe skrev:
Mack skrev:

på länsföräskringar ingår det på halv och helförsäkringar med 1500kr självrisk.   
trodde alla bolag hade så?!   1500kr den dagen det går riktigt åt helvete är ju inga direkta pengar. 
enda gång man behöver det billigare är för att man äger världens sämsta bil   jag har varit på denna jord 47år och aldrig använt en bärgningsbil på mina fordon  och jag kör alltid runt i bilar som jag fått gratis eller köpt för 5k typ och det fungerar ju väldigt bra peppar peppar ta i trä.. annars får man ringa en polare som kommer och hjälper till och släpa bort liket..      för en jävla massa år sen hade jag en egen bärgningsbil som kom och hämtade kärringens bil efter e18 när tändspolen sprack och snön börjarde släcka gnistan smile

derför det är så bra att ha kamrater som alltid ställer upp

MickeEng skrev:
Hallå!
Mvh////Micke.E

har personlig servictekniker på alla mina bilar..   det är jag själv.  jag går i god på att bilen aldrig går sönder   och går den sönder lagar jag den på plats smile

skulle aldrig betala för att någon ska skruva sönder min bil smile

men det normal är ju att det ingår bärgning på bilförsäkringarna om man har halv eller hel.  mitt bolag tar 1500kr  man kan ta självrisk redustering på typ ok för några kronor varje månad om man åker runt i en skrothög som man inte litar på..   men aldrig behövt en bärgning än så länge..  har råkat ut för lite små skit men det är vad man har vänner till    dom vet att jag ALLTID kommer och hjälper dom och dom kommer ALLTID när jag ringer dom smile

bästa servicen jag fått var när jag körde punka på vägen till jobbet och ringer en polare som hämtar upp mig på 15min   han kastade av mig på jobbet gav honom bilnyckeln  när jag kom tillbaka efter att jobbat stog min bil med däck monterat  på jobbet..    då hade 2av mina polare åkt hem till mig hämtat ett däck monterat däcket och kört bilen till mitt jobb jag bor ändå 4mil bort. från mitt jobb..  och dom bor typ där jag bor smile   derför kamrater är så otroligt viktiga.

Om ändå bra polare växte på träd..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

26 Inlägg
för 4 timmar sedan
Något jag skulle vilja ha är en färsäkring där dom bärgar bilen hela vägen hem. Inte bara till en, för haveriet, närliggande verkstad. Det är ju helkass för oss som skruvar själva.

3 951 Inlägg
för 3 timmar sedan
Hegge_ skrev:
Något jag skulle vilja ha är en färsäkring där dom bärgar bilen hela vägen hem. Inte bara till en, för haveriet, närliggande verkstad. Det är ju helkass för oss som skruvar själva.

Alla sk assistansförsälringar gäller väl bara för samma sak som ordinarie bärgningsförsäkringen men ofta utan självrisk?  Iaf dom jag sett.

Ska man bärgas stup i ett och inte klarar av tex ett urladdat batteri oavsett anledning, så lönar det sig. 
(Tex rörelsehindrad eller annat)

Har 99% sådan försäkring i onödan?
Det är min övertygelse.
Ingår vid service i bland, men man har likväl betalat för den. Ofrivilligt.

Man kan resonera alla försäkringar onödiga tills man behöver dom, men man måste se risken kontra kostnaden.
Har man bärgning på försäkringen (halv eller högre)  tas bilen i alla fall till en bättre plats än mitt på vägen, tex. Eller diket..
Kanske inte hem.
Senast redigerat av Mossan1 (för 2 timmar sedan)

32 Inlägg
för 2 timmar sedan
MickeEng skrev:
Hallå!
Mvh////Micke.E

Mycket praktiskt

Sök