6088
Sök

Automattvätt där man inte sitter i bilen.

129 Inlägg
Igår 08:56
Trådstartare
Som rubriken lyder söker jag en automattvätt där man inte måste sitta kvar utan kan gå ur innan den startar. Är ljuskänslig (Ljudkänslig skulle det vara) och dessa lurvmonster låter en del även med noise cancelling-hörlurar. Gärna norra delarna av Stockholmsområdet.
Senast redigerat av Perrablerra (för 9 timmar sedan)

662 Inlägg
för 21 timmar sedan
Perrablerra skrev:
Som rubriken lyder söker jag en automattvätt där man inte måste sitta kvar utan kan gå ur innan den startar. Är ljuskänslig och dessa lurvmonster låter en del även med noise cancelling-hörlurar. Gärna norra delarna av Stockholmsområdet.

Använda solglasögon?
Sovmask?

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

364 Inlägg
för 16 timmar sedan
Perrablerra skrev:
Som rubriken lyder söker jag en automattvätt där man inte måste sitta kvar utan kan gå ur innan den startar. Är ljuskänslig och dessa lurvmonster låter en del även med noise cancelling-hörlurar. Gärna norra delarna av Stockholmsområdet.

Det är väl bara att köra in bilen, ställa den rätt vid borstarna och sen gå ut och trycka kod/betala så den sätter igång?

Forummoderator
26 669 Inlägg
för 15 timmar sedan
JN1975 skrev:
Perrablerra skrev:

Det är väl bara att köra in bilen, ställa den rätt vid borstarna och sen gå ut och trycka kod/betala så den sätter igång?

Inte vid alla automattvättar.
Hos den jag brukar besöka så betalar man först, sedan rullar man in och parkerar. Väl parkerat sätter den igång av sig självt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

6 803 Inlägg
för 11 timmar sedan
Varför inte sätta på sig hörselskydd och mörka solglasögon?

129 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Oj. Här blev det visst knas. Ljudkänslig skulle det vara. Och nej räcker inte med hörselskydd. Blir ett ljud jag reagerar extra på när vattnet träffar bilen. Så även om det är inte så farligt högt alla gånger är det ändå jobbigt. Tinnitus och sån skit stökar till vardagen en smula.

Fri fart för ett fritt folk!
15 121 Inlägg
för 2 timmar sedan
vaför inte bara lämna bilen till någon som både tvättar utsidan och invändigt istället så slipper man alla dessa moment.
för man behöver ju dammsuga ur bilen hela tiden oxå

Kör fort så hinner inget hända...

662 Inlägg
för 1 timme sedan
Perrablerra skrev:
Oj. Här blev det visst knas. Ljudkänslig skulle det vara. Och nej räcker inte med hörselskydd. Blir ett ljud jag reagerar extra på när vattnet träffar bilen. Så även om det är inte så farligt högt alla gånger är det ändå jobbigt. Tinnitus och sån skit stökar till vardagen en smula.

Aha.
Vilket jävla aber att dras med!
Kan du eventuellt be personalen om hjälp vid tvätten?
Dom borde väl kunna öppna åt dig och sedan starta tvätten när bilen står på plats och du lämnat tvätthallen tänker jag.
(Under förutsättning att personalen faktiskt har servicekänsla dvs.)

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

* Voff voff *
11 249 Inlägg
för 1 timme sedan
The-GOAT skrev:
Perrablerra skrev:

Aha.
Vilket jävla aber att dras med!
Kan du eventuellt be personalen om hjälp vid tvätten?
Dom borde väl kunna öppna åt dig och sedan starta tvätten när bilen står på plats och du lämnat tvätthallen tänker jag.
(Under förutsättning att personalen faktiskt har servicekänsla dvs.)

Detta måste ju vara den bästa lösningen. Hitta en mack med servicevänlig personal där du kan förklara bekymret och så att säga utveckla en enkel rutin. Borde absolut inte vara omöjligt. Jag jobbade på en mack för 25+ år sedan och iaf då var det ju verkligen inga problem när nå´n kund behövde hjälp med något. Och ja, vi bakade faktiskt bullar på macken redan då... wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök