KenthIJ2 skrev:
Growe skrev:
KenthIJ2 skrev:
Vet inte om jag förstår dig rätt men...
Att "tjyvladda" från bensinmotorn som jag beskrev är inte speciellt ekonomiskt. Drar mer bensin än vid vanlig drift så det är inget man gör speciellt mycket. Kanske trycker på tre, fyra kW per tillfälle ( en uppvärmningscykel på 20 min drar ca 0.75 kW har jag för mig)
tänker mer att man har kontrollen.. hur mycket och hur länge den ska ladda.. dom mesta har ju inte tillgång till laddare var dom än är.. jag har tex ingen tillgång på jobbet.. igentligen inte hemma heller just nu mer än 230volt

tänker mest att man aldrig hamnar i det läget så man behöver stå med kall bil på morgonen tex att man aldrig låter batteriet komma under 15% och den laddar max till 30% om du hänger med så det sker automatiskt på vintern tex.
Då förstår jag.
Jättebra ide.
Befarar dock att en sådan funktion skulle kunna vara lite för " smal" ( få användare som efterfrågar denba funtion) .
Skall lämna vår RAV4 på service i dag så då frågar jag dem angående din ide.
ja det är ju mest för att vara skapligt safe.. låt säga att gränsen för att värmen ska fungera är 15% så kan man ju se till att den håller sig vid 25% hela tiden. eller stänga av den funktionen när man vet att man ska ladda hemma endå..

borde ju 2026 kunna vara automatiskt.. men samtidigt så hade vi inte blåtand i bussarna som kunde spela upp musik i bussen förens 2022 så man vet ju aldrig med tillverkare

fortfarande idag måste man extra beställa med hdmi utag i bussarna att streama till bussen kan man lägga ner då får man ta med en cromecast och plugga i själv

Kör fort så hinner inget hända...