Tror inte på det där snacket att man måste ha en SUV för man bor på landet, mest för det är där jag bor... Dessutom är det ju SUVar landsplåga vid det här laget, för att så många kör om kring i dom och dom flesta bor i förorter och kör till och från jobbet och har aldrig bilens ens smutsig.
Skulle verkligen SUVar köras av ett fåtal som behövde dom på riktigt och biltypen inte sakta börjar dominera allt mera, så skulle jag inte störa mig på dom, för dom skuille vara en liten del i en sund mix av olika fordonstyper. Men allt mer så börjar ju allt stöpas om i en SUV form och det är en riktig olycklig utveckling, alla andra på vägen som inte kör en SUV lider av detta. Speciellt säkerhetsmässigt om vi nu ignorerar miljöfaktorn.
Bor för övrigt på landet och har växt upp rejält avsides, ändå har vi alltid klarat oss med vanliga bilar och 2wd... Ibland undrar man hur folk överlevde 80 talet.
Mina egna föräldrar köpte en SUV, inte för dom ville ha, men det var vad som fanns att tillgå hos handlarna för det mesta i deras prisklass. Nu kör dom i den och vägarna där dom bor har aldrig varit så bra asfalterade och så breda och fina (hände innan dom köpte ny bil, eftersom en vindpark for upp i närheten så behövdes vägarna uppgraderas, innan var det mera hål än väg).
Senast redigerat av DennisCA (Igår 18:56)
Professionell nybilshatare