Jag som mekaniker till yrket blir så förbannat less på mekaniker som ger sig på saker dom inte kan/är osäker på istället för att vara ärlig och säga som det är! Alla kan inte allt såklart, men vara ödmjuk och ärlig är gratis! Väldigt tråkigt för din skull såklart, jag säger alltid ifrån om jag är osäker på nåt. Speciellt om jag inte har tillgång till alla specifikationer på motorn.
Jag är långt ifrån nån expert på CSB, men att det skulle vara ett tändstift som får den att gå så dåligt så hade tändstiftet varit dåligt redan innan. Tycker det verkar märkligt att anta det, speciellt om bilen gick som den ska(förutom blåröken) innan den lämnades in. Dessutom tror jag inte att om 1 av 8 cylindrar inte går som den ska ger dom problemen, tvivlar på att det märks lika väl som 1 av 4 på en rak-4.
Men som sagt, är inte så värst kunnig på CSB. Däremot hade jag sagt åt dom att plocka av ventilkåpan och kolla extra noga. Kanske lyckats kröka nån stötstång, eller som Growe säger sabbat ventilstyrningen.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."