7116
Sök

Ventiltätnings byte som ....(Bil Verkstad)

4 102 Inlägg
för 3 timmar sedan
Nu är vi långt i periferin, men sitter det smogpump på den?
Dom har inte lyckats sätta slangar så galet att  den blåser ner i en ventilkåpa och ger ett övertryck som pressar ut i insuget?

Osannolikt? Troligen, kanske också är oförväxlingsbara slangar osv, men ventiltätningarna känns för mig konstigt.

Kan inte se att man skulle kunna misslyckas på annat vid än att skada dom. Skulle inte ge sådär mycket rök.
Men... tusan vet

3 568 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Dom har inte lyckats sätta slangar så galet att  den blåser ner i en ventilkåpa och ger ett övertryck som pressar ut i insuget?

Osannolikt? Troligen, kanske också är oförväxlingsbara slangar osv, men ventiltätningarna känns för mig konstigt.

Kan inte se att man skulle kunna misslyckas på annat vid än att skada dom. Skulle inte ge sådär mycket rök.
Men... tusan vet

Mossan1 skrev:

Men... tusan vet

Nej den har inte en smogpump. Enda som dom rört med ventilationen är lilla pcv ventilen på högra ventilkåpan. Men har kollat och det ser rätt ut och kulan i den fungerar. Bilen går annars som den ska och tomgången är jämn. Det är inte mycket till slangar annars man kan mixa. Kan försöka ta lite bilder imorgon.

Någon har hänt efter besöket, skulle bli överlycklig om det skulle vara något simpelt.

Sök